Tez No İndirme Tez Künye Durumu
330892
Gemi inşa sözleşmesi / Shipbuilding contract
Yazar:ASLIHAN ERBAŞ AÇIKEL
Danışman: PROF. DR. HAKAN KARAN
Yer Bilgisi: Ankara Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Özel Hukuk Ana Bilim Dalı / Deniz Hukuku Bilim Dalı
Konu:Hukuk = Law
Dizin:Deniz hukuku = Law of the sea ; Gemi inşaatı = Shipbuilding ; Gemi inşaatı endüstrisi = Shipbuilding industry ; Sözleşmeler = Contracts ; Türk Hukuku = Turkish Law ; İnşaat sözleşmeleri = Construction contracts
Onaylandı
Doktora
Türkçe
2013
378 s.
Yüksek sermaye yatırımını ve emek yoğun bir çalışmayı gerektiren gemi inşa sözleşmesi, tarafların uzun süreli borçlar altına girdiği ve önemli ticari riskler üstlendiği bir sözleşmedir. Bu yapısı dolayısıyla gemi inşa sözleşmesi, uluslararası uygulamada, genellikle tip sözleşmeler esas alınarak hazırlanmakta ve son derece detaylı hükümler içermektedir. Buna karşın Türk gemi inşa uygulamasında, Türk tersanecileri tarafından uygulanacak bir tip sözleşme henüz oluşturulamamıştır ve Türk mevzuatı içerisinde de konuya ilişkin hükümlere yer verilmemiştir. Türkiye, Dünyanın önde gelen gemi yapımcısı ülkelerinden biri olmayı hedeflemektedir. Bu nedenle uluslararası alanda uygulanmakta olan tip sözleşme hükümlerinin irdelenmesi ve bu sözleşmeye uygulanacak kanuni hükümlerin tespiti tersaneciler, armatörler ve kredi sağlayan bankalar da dahil olmak üzere tüm sektör katılımcıları açısından oldukça büyük bir önemi haizdir. Bu kapsamda tezin amacı, tarafların gemi inşa sözleşmesinden kaynaklanan hak ve borçlarını, uluslararası tip sözleşme hükümleri ile karşılaştırmak suretiyle, Türk hukuku açısından ortaya koymaktır.
Shipbuilding contracts, under which the parties assume long-term obligations and bear significant commercial risks, require high capital investment and labor-intensive performance. For this reason in international practice shipbuilding contracts are prepared based on the international standard contracts and include very detailed provisions. However a standard contract to be used by the Turkish shipyards has not been developed yet and Turkish legislation does not involve any ruling in relation to the shipbuilding contracts. Turkey desires to be one of the biggest shipbuilding countries of the world. Therefore review of the provisions of the standard contracts and determination of legal provisions to be applied to the shipbuilding contract is critically important to all sector participants, including the shipyards, ship-owners and creditors providing finance for the construction of the ship. Within this context the purpose of this thesis is to set out the rights and obligations of the parties to the contract under Turkish law by comparing the provisions of the international standard contracts.