Tez No |
İndirme |
Tez Künye |
Durumu |
202708
|
|
Design and development of a distance learning tool / Uzaktan eğitim aracı tasarlanması ve geliştirilmesi
Yazar:HAVVA HACIOĞULLARI BAŞAK
Danışman: YRD. DOÇ. DR. ŞEN ÇAKIR
Yer Bilgisi: Dokuz Eylül Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Bilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı / Bilgisayar Mühendisliği Bilim Dalı
Konu:Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol = Computer Engineering and Computer Science and Control ; Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:
|
Onaylandı
Doktora
İngilizce
2006
201 s.
|
|
Bu çalısma Lisans seviyesinde statistik derslerinin verilmesinde WEB tabanlıortamlarda Probleme Dayalı Ögrenme (PDÖ) ile ilgili arastırmaları rapor etmektedir.WEB tabanlı PDÖ kullanılan örnek ögrencilerinin performasların ve kavrama güçleriningeleneksel probleme dayalı ögretim alanlarının basarıları ile karsılastırılması yapılaraketkinligi degerlendirilmistir. Karsılastırmalı performans analizleri deneysel WEB tabanlıPDÖ kullanmanın kontrolü çerik Tabanlı Ögrenme (Content Based Learning)yaklasımından dah iyi performans verdigini gösterdi. Kavrama gücünün oldugudurumlarda analizler aynı zamanda çevrimiçi PDÖ yaklasımı ile egitime ögrencilerinbilgilerini gelistirme açısından geleneksel PDÖ yaklasımı ile egitilen ögrencilerden dahapozitif tepki gösterdigini açıga çıkarmıstır.
|
|
This work reports on investigation into Problem-Based Learning (PBL) within a webbasedenvironment in the delivery of an undergraduate statistics course. The effectivenesswas evaluated by comparing the performances and the perceptions of the sample studentsusing the web-based PBL and comparing the outcomes with those of Traditional ProblemBased Learning. The comparative performance analysis showed using experimental webbasedPBL approach yielded better performances than the controlled CBL approach.Where perceptions were concerned, the analysis also revealed that students exposed tothe Online PBL approach responded more positively in terms of knowledge enhancementcompared to students exposed to the Traditional PBL approach. |