Tez No İndirme Tez Künye Durumu
202708
Design and development of a distance learning tool / Uzaktan eğitim aracı tasarlanması ve geliştirilmesi
Yazar:HAVVA HACIOĞULLARI BAŞAK
Danışman: YRD. DOÇ. DR. ŞEN ÇAKIR
Yer Bilgisi: Dokuz Eylül Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Bilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı / Bilgisayar Mühendisliği Bilim Dalı
Konu:Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol = Computer Engineering and Computer Science and Control ; Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:
Onaylandı
Doktora
İngilizce
2006
201 s.
Bu çalısma Lisans seviyesinde statistik derslerinin verilmesinde WEB tabanlı ortamlarda Probleme Dayalı Ögrenme (PDÖ) ile ilgili arastırmaları rapor etmektedir. WEB tabanlı PDÖ kullanılan örnek ögrencilerinin performasların ve kavrama güçlerinin geleneksel probleme dayalı ögretim alanlarının basarıları ile karsılastırılması yapılarak etkinligi degerlendirilmistir. Karsılastırmalı performans analizleri deneysel WEB tabanlı PDÖ kullanmanın kontrolü çerik Tabanlı Ögrenme (Content Based Learning) yaklasımından dah iyi performans verdigini gösterdi. Kavrama gücünün oldugu durumlarda analizler aynı zamanda çevrimiçi PDÖ yaklasımı ile egitime ögrencilerin bilgilerini gelistirme açısından geleneksel PDÖ yaklasımı ile egitilen ögrencilerden daha pozitif tepki gösterdigini açıga çıkarmıstır.
This work reports on investigation into Problem-Based Learning (PBL) within a webbased environment in the delivery of an undergraduate statistics course. The effectiveness was evaluated by comparing the performances and the perceptions of the sample students using the web-based PBL and comparing the outcomes with those of Traditional Problem Based Learning. The comparative performance analysis showed using experimental webbased PBL approach yielded better performances than the controlled CBL approach. Where perceptions were concerned, the analysis also revealed that students exposed to the Online PBL approach responded more positively in terms of knowledge enhancement compared to students exposed to the Traditional PBL approach.