Tez No İndirme Tez Künye Durumu
463462
La Classe inversée dans les pratiques de l'enseignement du FLE / Çevrilmiş sınıf modelinin yabancı dil olarak Fransızca öğrenimine etkisinin incelenmesi
Yazar:NEŞENUR ŞENEL
Danışman: PROF. DR. GÜLNİHAL GÜLMEZ
Yer Bilgisi: Anadolu Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı / Fransızca Öğretmenliği Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:Dil öğretimi = Language teaching ; Eğitim ortamı = Educational environment ; Fransızca = French language ; Harmanlanmış öğrenme = Blended learning ; Sınıf içi çalışmalar = In-class works ; Sınıf ortamı = Classroom environment ; Ters-yüz sınıf = Flipped classroom ; Yabancı dil öğretimi = Foreign language teaching ; Öğretim yöntemleri = Teaching methods
Onaylandı
Yüksek Lisans
Fransızca
2017
163 s.
Yabancı dil öğrencilerinin dilsel ve eğitsel ihtiyaçlarını göz önünde bulundurmak ve dili otonom bir şekilde öğrenmelerini sağlamak, eylemsel yaklaşımın öncelikleri arasındadır. Buna karşın, yabancı dil derslerini, klasik öğrenme şemasına uyarak (herkesin aynı konuyu, aynı anda ve aynı ortamda öğreneceği şekilde) tasarlamak, öğrencilerin kendi öğrenme hızlarına uygun bir şekilde ilerlemelerine ve kendilerine özgü öğrenme stratejilerini gerçekleştirmelerine her zaman olanak vermemektedir. Bu durumda, öğrenme sürecini bireysel olacak şekilde düzenlemek ve yüz yüze öğrenme ile uzaktan öğrenmenin en etkili olduğu durumları bir araya getirmek önem taşımaktadır. Ders içeriğinin, dersten önce çalışılması ve ders zamanının da pekiştirme ve üretim gibi etkinliklerle daha verimli hale getirilmesini içeren Çevrilmiş Sınıf, bu amaçla geliştirilmiş modellerden biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışma, söz konusu modelin, Fransızca öğrencilerinin dilbilgisi ve sözcük bilgisi üzerindeki etkilerini görmek ve öğrencilerin modelin uygulanması hakkındaki görüşlerini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Hem nitel hem de nicel yöntemin uygulandığı çalışmada, 2015-2016 öğrenim yılında Fransızca hazırlık sınıfına kayıtlı 20 öğrenci için, 8 hafta süreyle, okul dışında ve kendi hızlarına göre çalışacağı ders içerikleri paylaşılmıştır. Öğrenciler aynı zamanda, her uygulama öncesi ve sonrası, ön test ve son testlere cevap vermişlerdir. Uygulamalar sonrasında, seçilen 10 öğrenciyle yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Wilcoxon testi sonuçlarına göre, analize dahil edilen öğrencilerin dilbilgisi ve sözcük bilgisi düzeylerinde anlamlı bir gelişme olduğu görülmüştür. Yarı yapılandırılmış görüşmede elde edilen veriler kodlara ayrılmış ve bu kodlardan şu temalara ulaşılmıştır: Öğrencilerin çevrilmiş sınıf hakkındaki görüşleri, Modelin öğrencilerin öğrenme biçimleri üzerindeki etkisi, Öğrencilerin modele uyum sağlama yöntemleri, Öğrencilerin paylaşılan videolar hakkındaki görüşleri, Öğrencilerin modelin devamlılığı ile ilgili görüşleri, Öğrencilerin gelecek uygulamalarla ilgili önerileri. Anahtar Sözcükler: Harmanlanmış öğrenme, Çevrilmiş sınıf modeli, Fransızcanın yabancı dil olarak öğretilmesi, Otonom öğrenme, Öğrenme stratejileri.
Taking account of learners' language and pedagogical needs as well as their autonomous learning are the priorities of the action oriented language teaching. However, modeling language courses by rigorously respecting the three classical pedagogical units (which consists in learning the same thing, in the same class and at the same time as the others) does not always allow language learners to progress at their own pace or to use their own strategies. It is therefore important to design learning contexts in such a way as to assure the personalization of the learning process and to reconcile the best parts of the face-to-face learning and the distance learning. The flipped classroom, which involves consulting the course content in advance and making more efficient activities such consolidation and production during the course time, is one of the hybrid models developed in this perspective. The present study was carried out in order to observe the effects of this model on the grammatical and lexical knowledge of the learners of French as a foreign language and to reveal their evaluations on the implementation of the model. In this study where we used both quantitative and qualitative methods, 20 learners enrolled in the preparatory classes in the academic year 2015-2016 received, during 8 weeks, contents to be treated at the home and at their own pace. By following the "single-group pre-test-post-test model", we administered a test to our sample before and after each intervention. As for the collection of qualitative data, we conducted semi-directed interviews with 10 learners following our experimentation phase. After comparing the pre-test and post-test results, we found a statistically significant improvement in the learners' knowledge included in the quantitative analysis. In the analysis of qualitative data, we consulted two specialists and identified the following themes: Learner's opinions on the flipped classroom, effects of the flipped classroom on learners' ways of learning, ways in which learners appropriate the flipped classroom, learners' opinions on videos, learners' opinions on continuation of the model, suggestions of learners for future practices of the model. Keywords: Blended learning, Flipped classroom, French as a foreign language, Autonomy, Learning strategies.