Bu çalışma, harmanlanmış öğrenme ortamının, öğrencilerin bağımsız öğrenme becerilerini, Türkiye'deki İngilizce Yabancı Dil Öğrenme ortamında destekleyip desteklemediğini ve bu harmanlanmış öğrenme ortamının ne gibi özellikleri bağımsız öğrenme becerilerini teşvik etmeye yardımcı oluyor sorularını araştırmak için yürütülmüştür. Harmanlanmış öğrenme ortamı oluşturmak için bir dil öğrenme programı olan `My English Lab (MeLab)' adlı bilgisayar programı geleneksel sınıf ortamına entegre edilmiştir.Bilgi toplama yöntemleri, Fatih Üniversitesi hazırlık bölümünde okuyan 36 öğrenciye verilen bir anketi kapsamaktadır. Grup öğrenci görüşmeleri ve bireysel öğretmen görüşmeleri yapılmıştır. Ayrıca, öğrenci günlükleri toplanmış ve ders gözlemlemeleri yapılmıştır.Sonuçlar göstermiştir ki harmanlanmış öğrenme yöntemi, öğrencilerin bağımsız öğrenme becerilerini desteklemiştir ve bu ortam, bağımsız öğrenmeyi teşvik etmiştir. Harmanlanmış öğrenme ortamında, çoğu öğrenci, en azından belli bir süre, bağımsız çalışmalarda bulunmuştur. Sonuçlar harmanlanmış öğrenme ortamının, bağımsız öğrenme davranışlarını pratik yapmaya yardımcı olması için ve Türkiye'deki İngilizce Dil Öğrenme ortamında öğrencilerin bağımsız öğrenme becerilerini desteklemek için oluşturulabileceğini göstermiştir.Anahtar Kelimeler: harmanlanmış öğrenme, öğrencilerin bağımsız öğrenme
|