Tez No İndirme Tez Künye Durumu
261816
32 sayılı karar sonrasında Türkiye'nin kamu iç borçlarının gelişimi ve sürdürülebilirliği / Public domestic debt developments and sıustainability in Turkey after Decree No. 32
Yazar:CENGİZ TOMAKİN
Danışman: YRD. DOÇ. DR. MURAT ÇETİN
Yer Bilgisi: İstanbul Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İktisat Bölümü / İktisat Ana Bilim Dalı / İktisat Politikası Bilim Dalı
Konu:Ekonomi = Economics
Dizin:Borçlanma = Borrowing ; Borçlar = Debts ; Kamu borçları = Public debts ; Sürdürülebilirlik = Sustainability ; İç borçlanma = Domestic borrowing
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2010
304 s.
Türkiye'de iç borçlar ve sürdürülebilirliği 1990 sonrasında ozellıkle 32 sayılı karar çerçevesınde ıncelenmiştir.Osmanlıdan 2010 yılına kadar iç borçlanma tarıhı kısaca ıncelenmiştir. İç borçların faiz dışı fazla ile bırlikte kamu oyunu ıkna edecı bır para ve maliye politikasıyla sürdürülebileceği sonucuna varılmıştır.Kamu gelirlerinin giderlerini karşılamada yetersiz kalması nedeniyle ülkeler, yabancı sermayeye dış borçlanma yöntemine ilaveten iç borçlanmada da ihtiyaç duymaktadırlar. Türkiye'de 1985 yılı sonrasında siyasi otorite, iç tasarrufların ve vergi gelirlerin yetersizliği nedeniyle iç borçlanmayı tercih etmeye başlamıştır. 1985 yılı sonrası başlayıp özellikle 1989 sonrasında 32 sayılı karar ile artan iç borçlanmanın yarattığı ekonomik krizler ve etkileri nedeniyle iç borçların sürdürülebilirliği tartışma konusu olmaktadır.İç borçlanma kavramını ve sürdürülebilirliğini Türkiye'nin ekonomik göstergeleri doğrultusunda 32 sayılı karar ertesinden başlayarak ortaya koymak, bu çalışmanın temel amacını teşkil etmektedir. İç borç kavramı teorik çerçeve ile birlikte süreç içersinde sebep sonuç ilişkisi ve sürdürülebilirliği noktalarında irdelenmeye çalışılmıştır.
Turkish domestic debt and its sustainability in post-1990 period is examined within the context of Decree No. 32. A brief history of domestic borrowing from Ottoman times to 2010 is also presented. It is concluded that doemstic debt is sustainable in the presence of primary surplus coupled with credible monetary and fiscal policiesBecause of the insufficient public income on covering public expenses, states need domestic borrowing in addition to foreign borrowing from foreign capital. In Turkey, the political authority have decided to do domestic borrowing in the face of insufficient domestic savings and tax incomes after 1985. The economic crisis and their effects were caused by increasing domestic debt. The domestic has been increasing since 1985 and with law no. 32 taken in 1989, it has been fostered. In this manner, the sustainibility of domestic debt have become a discussion topic.The purpose of this study is to analyze the concept and sustainibility of domestic borrowing in the lights of economical indications of Turkey starting from law no.32. The concept of domestic borrowing is discussed within theoretical framework and its progress including the points of its cause and effect relation and its sustainbility.