Tez No İndirme Tez Künye Durumu
93371 Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.
A Trial for a new turbulence model for low reynolds number turbulent boundary layer / Düşük reynolds sayılı türbülanslı sınır tabaka için yeni bir türbülans model denemesi
Yazar:SERHAT KİLERCİ
Danışman: PROF. DR. CAHİT ÇIRAY ; DOÇ. DR. SİNAN EYİ
Yer Bilgisi: Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Havacılık Mühendisliği Ana Bilim Dalı
Konu:Havacılık Mühendisliği = Aeronautical Engineering
Dizin:Sınır tabaka denklemleri = Boundary layer equations ; Türbülans modelleri = Turbulence models
Onaylandı
Yüksek Lisans
İngilizce
2000
97 s.
öz DÜŞÜK REYNOLDS SAYILI TURBULANSLI SINIR TABAKA İÇİN YENİ BÎR TÜRBÜLANS MODEL DENEMESİ Kilerci, Serhat Yüksek Lisans, Havacılık Mühendisliği Bölümü Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Cahit Çıray Ortak Tez Yöneticisi: Doç. Dr. Sinan Eyi Eylül 2000, 87 Sayfa Bu tezde, yeni bir türbülans modeli sunulmuş ve model düzgün tabaka üzerindeki türbülanslı sınır tabakada denenmiştir. Bu modelin düşük Reynolds sayılı, türbülanslı sınır tabakalar için uygulanabilir olduğu görülmüştür. Yeni türbülans modeli uygulanarak yapılan çözümler, AGARD testleri ile karşılaşürılmıştır. Ayrıca sınır tabaka integral kalınlıkları ve yüzey sürtünme katsayıları, yaklaşık çözümlerle karşılaştmlmışür. Dört farklı Reynolds sayılan için başarılı sonuçlar elde edilmiştir. Yeni türbülans modelinin, gelecek çalışmalar için, umut vadedici sonuçlar verdiği görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Türbülans, Türbülans Modellemesi, Türbülanslı Sınır Tabaka, Sınır Tabaka Kalınlığı, Düzgün Tabaka Üzerindeki Akış iv
ABSTRACT A TRIAL FOR NEW TURBULENCE MODEL FOR LOW REYNOLDS NUMBER TURBULENT BOUNDARY LAYER Kilerci, Serhat M. Sc, Department of Aeronautical Engineering Supervisor: Prof. Dr. Cahit Çıray Co-Supervisor. Assoc. Prof. Dr.Sinan Eyi September 2000, 87 pages In this thesis, a new turbulence model is presented and tried on a flat plate turbulent boundary layer. This model is seen to be applicable for low Reynolds number turbulent boundary layer. Solutions with new turbulence model are compared with AGARD validation test cases. Moreover boundary layer integral thicknesses and skin friction coefficients are compared with approximate solutions. Successful results are obtained for four different Reynolds numbers. It is seen that the new turbulence model gives promising results for future studies. Keywords: Turbulence, Turbulence Modeling, Turbulent Boundary Layer, Boundary Layer Thickness, How Over Hat Plate 111