Tez No İndirme Tez Künye Durumu
224248
Sınıf öğretmenlerinin ilköğretim birinci kademe beden eğitimi ders programlarına ve beden eğitimi dersine ilişkin görüşleri / Classroom teachers? views on elemantary school physical education curriculum and physical education course.
Yazar:YUNUS ARSLAN
Danışman: DR. FİGEN ALTAY
Yer Bilgisi: Hacettepe Üniversitesi / Sağlık Bilimleri Enstitüsü / Spor Bilimleri ve Teknolojisi Ana Bilim Dalı
Konu:Spor = Sports
Dizin:
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2008
126 s.
Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin ilköğretim birinci kademe beden eğitimi ders programlarına ve beden eğitimi dersine ilişkin görüşlerini saptamak ve bu görüşler arasında cinsiyete, hizmet yılına ve mezun oldukları bölüme göre anlamlı bir fark olup olmadığını tespit etmektir. Çalışmaya Denizli ili merkez ilçedeki ilköğretim okullarında görev yapan 425 sınıf öğretmeni katılmıştır. Çalışmada veri toplama araçları olarak, ?Okul Sağlık İndeksi-Beden Eğitimi Ölçeği?, sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi dersiyle ilgili görüşlerine yönelik ?olumlu? ve ?olumsuz? ifadelerin aynı cümlede yer aldığı ve öğretmenlerin bunlardan birini tercih ederek yanıtladıkları 5 soruluk anket ve ?Kişisel Bilgi Formu? kullanılmıştır. Yapılan güvenirlik çalışmasında, ?Okul Sağlık İndeksi-Beden Eğitimi Ölçeği?ne ilişkin Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı 0.82 olarak bulunmuştur. Elde edilen veriler tanımlayıcı istatistik (frekans- yüzde), T-testi, Ki-Kare testi, Tek Yönlü Varyans Analizi ve Tukey testi kullanılarak çözümlenmiştir. İstatistiksel hesaplamalarda güven aralığı 0.05 olarak belirlenmiştir. Çalışmada, kadın sınıf öğretmenlerinin ölçek puanlarının =20.6±4.9, erkek sınıf öğretmenlerinin ise =20.0±5.0 olduğu bulunmuştur. Sınıf öğretmenlerinin ?Okul Sağlık İndeksi-Beden Eğitimi Ölçeği? puanlarında, hizmet yılına göre anlamlı bir fark tespit edilmiş (p<0.05); cinsiyete ve mezun oldukları bölüme göre ise anlamlı bir farka rastlanmamıştır (p>0.05). ?Beden Eğitimine İlişkin Kişisel Görüşler Anketi? sonuçlarına göre, sınıf öğretmenlerinin % 88.2'si ilköğretimin birinci kademesinde beden eğitimi derslerinin işlenmesinin önemli olduğuna inanmakta; % 54.4'ü beden eğitimi dersi işlemek istemekte; % 86.1'i bedensel olarak aktif olmayı sevmekte; % 78.1'i kaliteli bir beden eğitimi dersinin öğrencilerin akademik performansı üzerinde olumlu bir etkisi olduğunu kabul etmekte ve % 23.8'i de beden eğitimi dersi işlemek için kendisini yeterli görmektedir. Ankette yer alan ifadelerde tercih edilen seçeneklerden bazılarında, sınıf öğretmenlerinin cinsiyetine, hizmet yılına ve mezun oldukları bölüme göre istatistiksel olarak anlamlı farklar bulunmuştur (p<0.05). Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ders programlarına ilişkin görüşlerinin olumlu olmadığı söylenebilir. Sınıf öğretmenlerinin gerekli donanıma sahip oldukları taktirde beden eğitimi ders programlarını başarılı bir şekilde uygulayabilecekleri ve beden eğitimi dersine ilişkin görüşlerinden hareketle, istenilen nitelikte yürütülen beden eğitimi derslerinin öğrencinin akademik başarısı üzerinde olumlu bir etkisi olduğu yorumu yapılabilir.
The purpose of this study was to determine classroom teachers? views on elementary school physical education curriculum and physical education, and to analyze the differences among clasroom teachers? views according to gender, teaching experiences and qualifications. The sample of the study consisted of 425 classroom teachers working in the elementary schools in Denizli. During the study, ?School Health Index-Physical Education Scale? and, ?The Questionaire of Personal Opinions Towards Physical Education? which contains 5 ?positive? and ?negative? statements and ?Personal Information Form? completed as instruments to gather data. Internal consistency reliability analysis was performed and Cronbach alpha was found 0.82 which indicates a high internal consistency. Descriptives (frequency-percentage), t-test, Chi-Square, One Way ANOVA and Tukey test were used for analyzing data. For statistic analysis, significance level was 0.05. According to data analyzed, female classroom teachers had =20.6±4.9 and male classroom teachers had = 20.0±5.0 from the scale. A significant difference was found according to classroom teachers? teaching experiences (p<0.05) and no significant differences found according to gender and qualifications in the scale points (p>0.05). According to results of ?The Questionaire of Personal Opinions Towards Physical Education?, % 88.2 of classroom teachers supported the idea that to have physical education in the elementary school is important; % 54.4 of them want to teach physical education as a classroom teacher; % 86.1 of them like being physically active; % 78.1 of them believe that a high quality physical education has a positive effect on students? academic performance and finally, % 23.8 of them consider theirself as competent in teaching physical education. The study also shows that there were significant differences according to classroom teachers? gender, teaching experiences and qualifications in some of chosen answers in statements in the questionaire (p<0.05). From the results of the study, it can be said that classroom teachers? views on physical education curriculums are negative. Classroom teachers who well educated in physical education can implement the physical education curriculum successfully and it can also be interpreted from classroom teachers? views on physical education that a high quality physical education has a positive effect on students?academic performance.