Tez No İndirme Tez Künye Durumu
268422
A hierarchical modeling tool for instructional design / Eğitimsel tasarım için hiyerarşik modelleme dili
Yazar:MEHMET SERHAT AZGUR
Danışman: DOÇ. DR. ALİ H. DOĞRU
Yer Bilgisi: Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
Konu:Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol = Computer Engineering and Computer Science and Control
Dizin:Bileşen tabanlı uygulama = Component based application ; Eğitim yazılımı = Educational software ; Modelleme = Modelling ; Yazılım mühendisliği = Software engineering
Onaylandı
Yüksek Lisans
İngilizce
2010
106 s.
Eğitimsel uygulamaların biçimlendirileceği bileşen-yönelimli bir iskelet mimari geliştirilmiştir. Hedef; herbir öğretim bileşeninin bulunduğu etkili, esnek ve kullanımı kolay bir bütünleme modelinin bulunması, tanımlanması ve ilişkilendirilmesidir. Değişik eğitim modellerinde bulunan ortak yapılar esas alınarak Öğrenme Birimleri (ÖB), Operasyonel Bilgi Birimleri (OBB), Öğrenme Nesneleri (ÖN) ve Öğrenim Bileşen'lerini yeteri kadar genelleyerek gösterebilecek yukarıdan-aşağıya hiyerarşik yaklaşımı esas alacak bir soyut notasyon geliştirilmiştir.Eğitimsel Bileşen Yönelimli Modelleme Dili (EBYMD) nin geliştirilmesinde, yukarıdan-aşağıya hiyerarşik ve bileşen yönelimli yazılım mühendisliği modelleme dili olan COSEML örnek kaynak ve ana fikir olarak kullanıldı. EBYMD'nin üst düzey mimarisi eğitimsel yapıların tasarımında gerekli araçları sunmaktadır. ÖB,OBB, ÖN ve öğrenim bileşenlerinin, belirli bir ortamda veya ilgi alanı bilgisinde nasıl sıralanacağını tarif eder. Geliştirilen model değişik amaçlarla ve değişik eğitim platformalarında tekrar kullanılabilir.
A component-oriented tool for hierarchical modeling of instructional designs is developed. The motivation is to show that hierarchical representation of instructional designs is easier, better and more effective for modeling. Additionally a modeling language is developed to provide an effective, flexible and easy to use integration model in which all teaching components are discovered, defined and connected. In order to fulfill the above purposes an abstract notation is developed that is sufficiently general and adapting top-down hierarchic approach to represent Units of Learning (UoL), Operational Knowledge Units (OKU), Learning Objects (LO), and Learning Components (LC) with respect to the common structures found in different instructional models. COSEML, a top-down hierarchic, and component oriented modeling language has been used as a reference and the core concept in developing the Educational Component Oriented Modeling Language (ECOML). The high-level architecture of ECOML provides the means for designing instructional structures. It describes how LOs, UoLs, OKUs and LCs are sequenced in a certain context or knowledge domain. The resulting model can be reused in different contexts and across different educational platforms.