Tez No İndirme Tez Künye Durumu
679599
Montessori'de erken çocukluk dönemi din eğitimi / Religious education in early childhood at Montessori
Yazar:ŞEYMA SEZGİN
Danışman: DOÇ. DR. RECEP UÇAR
Yer Bilgisi: İnönü Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
Konu:Din = Religion ; Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:Din eğitimi = Religious education ; Erken çocuk eğitimi = Early child education ; Montessori eğitim = Montessori education ; Montessori, Maria = Montessori, Maria
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2021
131 s.
Bu araştırmanın amacı Montessori'nin erken çocukluk dönemi din eğitimi anlayışını incelemektir. Montessori eğitim metodu eğitim bilimleri çalışmalarında etkili bir şekilde kullanılmış, hem teori hem de uygulamalı araştırmalara konu olmuştur. Çalışmamız Montessori'nin erken çocukluk dönemi din eğitimi metodunu doğrudan kendi eserlerinden ve bazı yorumcularının eserlerinden hareketle teorik olarak ele almaktır. Çalışmada birincil kaynaklara ulaşılmaya gayret edilmiş daha sonra ilgili kitap, makale ve bildiriler incelenmiştir. Montessori'nin erken çocukluk dönemi din eğitimi anlayışı içerik analizine tabi tutularak incelenmiştir. Sonuç olarak Montessori'de erken çocukluk dönemi din eğitimi anlayışının Montessori eğitimi metodunun bir parçası olduğu, çağdaş eğitim sistemlerinde kullanıldığı ve çeşitli din eğitimi yaklaşımlarına konu olduğu görülmüştür.
The aim of this research is to examine the understanding of Montessori religious education for the child in early childhood. The Montessori education method has been used effectively in educational sciences studies and has been the subject of both theory and applied research. Our study is to theoretically deal with Montessori's early childhood religious education method directly from her own works and the works of some of her commentators. In the study, efforts were made to reach primary sources and then related books, articles and notifications were examined. Montessori's understanding of early childhood religious education has been examined through content analysis. As a result, it has been seen that the understanding of early childhood religious education in Montessori is a part of the Montessori education method, it is used in contemporary education systems and is the subject of various religious education approaches.