Tez No |
İndirme |
Tez Künye |
Durumu |
207761
|
|
Otomobil sektöründe basın ilanlarının stratejik kullanımı ve sektörel dergi analizi / The strategic usage of print advertisements and the analysis of sectoral magazines in the car industry
Yazar:YUSUF ÇAĞLAR GÖZÜAÇIK
Danışman: DOÇ. DR. FUNDA SAVAŞ GÜN
Yer Bilgisi: Marmara Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü
Konu:Reklamcılık = Advertising ; İletişim Bilimleri = Communication Sciences
Dizin:
|
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2006
176 s.
|
|
Otomobil Sektöründe Basın İlanlarının Stratejik Kullanımı ve SektörelDergi Analizi başlıklı çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Tezin kuramsal kısmınıoluşturan birinci ve ikinci bölümde, pazarlama iletişiminde reklamın yeri, etkisi vereklam türleri hakkında genel bir bakış sunulmuş, bu bağlamda reklam ve yaratıcı stratejiilişkisine değinilmiştir. Ayrıca yaratıcı çalışma stratejisi, metin ve taslağın ilkeleri vedergi ilanlarının özellikleri ve diğer reklam türlerinden ayrışan yönleri ortaya konmuştur.Üçüncü bölümde Türkiye'deki otomobil dergilerinin incelenmesine ve otomobilsektör dergilerinde yer alan basın ilanlarının incelenmesine yer verilmiştir.Araştırma bölümünün yer aldığı üçüncü bölümde Türkiye'de basılan otomobildergilerinden en yüksek tirajlı yedi tanesinde yayımlanan reklamların, ?basın ilanstratejileri? incelenmektedir. Araştırmada yer alan otomobil dergileri haftalık bazda AutoShow ve Auto Haber; aylık bazda ise Otomoto, Car Styling, Car Plus, F1 Racing ve AutoInfo Türkiye'dir. Bu dergilerin, 1 Ağustos 2005 ve 1 Şubat 2006 tarihleri arasında çıkantüm sayıları taranmış, bu süreçte 100 adet farklı otomobil ilanına rastlanmıştır. Bu ilanlar,otomobil sporlarına yapılan göndermeler, yeni ürün tanıtımı, marka dağılımı, mesajfarklılaştırma, başlık ve görsel kullanımı, modal-marka kullanımı, cinsellik kullanımı,ticari-binek ayrımı, servisler ve yan ürünler, dergilere özel reklam yaratımı ve ilanlardatercih edilen mesajların imaj-satış karşılaştırması kriterleri üzerinden çözümlenmiştir.Otomobil Sektöründe Basın İlanlarının Stratejik Kullanımı ve SektörelDergi Analizi başlıklı araştırmanın sonucunda, üst segment otomobil markalarınınsektörel dergileri daha az kullandığı, otomobil markaları tarafından bu dergilere özelçalışmalar yapılmadığı, otomobil markalarının otomobil sektör dergilerini imaj ağırlıklıkullandıkları ve otomobil markalarının sektörel dergilerin iletişim gücünden yeterinceyararlanmadığı, hipotezleri doğrulanmıştır.
|
|
This study titled ?the strategic usage of print advertisements and the analysis of sectoralmagazines in the car industry? is formed by three chapters. In the first and the second chapterswhich include the theoretical part of the thesis, a general view about the place and theinfluence of the ads and the types of advertising in the marketing communication is presented.In this aspect, the relationship between advertising and the creativity is emphasized. Inaddition to this, the strategy of the creative work, the principles of the text and the outline andthe characteristics of print advertisements and their aspects differentiated from other types ofadvertising are shown.In the third chapter, the automobile magazines in Turkey and the print advertisementspublished in are observed.In this last chapter, which include the research part, the ?print ad strategies? of theadvertisements published in seven magazines which have the highest press run in Turkey, isbeen examined. The observed car magazines are Auto Show and Auto Haber in weekly baseand Otomoto, Car Styling, Car Plus, F1 Racing and Auto Info Türkiye in monthly base. Alleditions of these magazines published between 1 August 2005 and 1 February 2006 arescanned and 100 different automobile ads are found. These advertisements are analyzed byconsidering some criteria like the references made to the automobile sports, the presentationof new products, the brand distribution, the message differentiation, the usage of title andvisuals, the model-brand and the sexuality usage, the passenger cars or commercial vehiclesdistinction, the services and the complementary products, the creation of specialadvertisements for these magazines and the comparison of the preferred messages in terms ofimage or sales ads.In the conclusion of the research titled ?the strategic usage of print advertisements and theanalysis of sectoral magazines in the car industry?, the following hypothesis are verified: theluxuries segments? car brands don?t take advantage of the sectoral magazines, the car brandsdon?t create specified advertisements for these magazines, they mostly use this medium todevelop their brand image and they don?t profit enough from the communication power ofthese sectoral magazines. |