Tez No İndirme Tez Künye Durumu
207761
Otomobil sektöründe basın ilanlarının stratejik kullanımı ve sektörel dergi analizi / The strategic usage of print advertisements and the analysis of sectoral magazines in the car industry
Yazar:YUSUF ÇAĞLAR GÖZÜAÇIK
Danışman: DOÇ. DR. FUNDA SAVAŞ GÜN
Yer Bilgisi: Marmara Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü
Konu:Reklamcılık = Advertising ; İletişim Bilimleri = Communication Sciences
Dizin:
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2006
176 s.
Otomobil Sektöründe Basın İlanlarının Stratejik Kullanımı ve Sektörel Dergi Analizi başlıklı çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Tezin kuramsal kısmını oluşturan birinci ve ikinci bölümde, pazarlama iletişiminde reklamın yeri, etkisi ve reklam türleri hakkında genel bir bakış sunulmuş, bu bağlamda reklam ve yaratıcı strateji ilişkisine değinilmiştir. Ayrıca yaratıcı çalışma stratejisi, metin ve taslağın ilkeleri ve dergi ilanlarının özellikleri ve diğer reklam türlerinden ayrışan yönleri ortaya konmuştur. Üçüncü bölümde Türkiye'deki otomobil dergilerinin incelenmesine ve otomobil sektör dergilerinde yer alan basın ilanlarının incelenmesine yer verilmiştir. Araştırma bölümünün yer aldığı üçüncü bölümde Türkiye'de basılan otomobil dergilerinden en yüksek tirajlı yedi tanesinde yayımlanan reklamların, ?basın ilan stratejileri? incelenmektedir. Araştırmada yer alan otomobil dergileri haftalık bazda Auto Show ve Auto Haber; aylık bazda ise Otomoto, Car Styling, Car Plus, F1 Racing ve Auto Info Türkiye'dir. Bu dergilerin, 1 Ağustos 2005 ve 1 Şubat 2006 tarihleri arasında çıkan tüm sayıları taranmış, bu süreçte 100 adet farklı otomobil ilanına rastlanmıştır. Bu ilanlar, otomobil sporlarına yapılan göndermeler, yeni ürün tanıtımı, marka dağılımı, mesaj farklılaştırma, başlık ve görsel kullanımı, modal-marka kullanımı, cinsellik kullanımı, ticari-binek ayrımı, servisler ve yan ürünler, dergilere özel reklam yaratımı ve ilanlarda tercih edilen mesajların imaj-satış karşılaştırması kriterleri üzerinden çözümlenmiştir. Otomobil Sektöründe Basın İlanlarının Stratejik Kullanımı ve Sektörel Dergi Analizi başlıklı araştırmanın sonucunda, üst segment otomobil markalarının sektörel dergileri daha az kullandığı, otomobil markaları tarafından bu dergilere özel çalışmalar yapılmadığı, otomobil markalarının otomobil sektör dergilerini imaj ağırlıklı kullandıkları ve otomobil markalarının sektörel dergilerin iletişim gücünden yeterince yararlanmadığı, hipotezleri doğrulanmıştır.
This study titled ?the strategic usage of print advertisements and the analysis of sectoral magazines in the car industry? is formed by three chapters. In the first and the second chapters which include the theoretical part of the thesis, a general view about the place and the influence of the ads and the types of advertising in the marketing communication is presented. In this aspect, the relationship between advertising and the creativity is emphasized. In addition to this, the strategy of the creative work, the principles of the text and the outline and the characteristics of print advertisements and their aspects differentiated from other types of advertising are shown. In the third chapter, the automobile magazines in Turkey and the print advertisements published in are observed. In this last chapter, which include the research part, the ?print ad strategies? of the advertisements published in seven magazines which have the highest press run in Turkey, is been examined. The observed car magazines are Auto Show and Auto Haber in weekly base and Otomoto, Car Styling, Car Plus, F1 Racing and Auto Info Türkiye in monthly base. All editions of these magazines published between 1 August 2005 and 1 February 2006 are scanned and 100 different automobile ads are found. These advertisements are analyzed by considering some criteria like the references made to the automobile sports, the presentation of new products, the brand distribution, the message differentiation, the usage of title and visuals, the model-brand and the sexuality usage, the passenger cars or commercial vehicles distinction, the services and the complementary products, the creation of special advertisements for these magazines and the comparison of the preferred messages in terms of image or sales ads. In the conclusion of the research titled ?the strategic usage of print advertisements and the analysis of sectoral magazines in the car industry?, the following hypothesis are verified: the luxuries segments? car brands don?t take advantage of the sectoral magazines, the car brands don?t create specified advertisements for these magazines, they mostly use this medium to develop their brand image and they don?t profit enough from the communication power of these sectoral magazines.