Tez No İndirme Tez Künye Durumu
13696 Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.
Milas halıları /
Yazar:METİN MESUT OKUTAN
Danışman: DOÇ. HARİKA TOKA
Yer Bilgisi: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü
Konu:El Sanatları = Crafts
Dizin:El halısı = Hand carpet ; Halılar = Carpets ; Milas halısı = Milas cerpet ; Türk halı sanatı = Turkish carpet art
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
1989
78 s.
ÖZET Birinci bölümde, halı kavramı üzerinde durulmuş, halıların insan üzerindeki etkisi, verdikleri mesajlar, halıcılığı etkileyen etmenlerin neler olduğu, motiflerin, renklerin birbiriyle olan bağlantısı, içinde bulunulan çevrenin, duygusal yaşamın bu sanata olan etmenleri irdelenmiş, halı tarihine kısaca değinilmiştir. İkinci bölümde, Milas'ın coğrafi konumu, tarihi, halıcılığın Milas'taki başlangıcı, desen katalogu, halı tipleri, halı örnekleri teknik analizleri yapılarak, renk, mo tif ve kompozisyonları hakkında açıklamalar yer almıştır. Üçüncü bölümde ise, el sanatlarımıza sahip çıkılaması gereğinden söz edilip, halıcılığımızın bir kültür mirası olduğu, sorunları ve nasıl korunması gerektiği hakkında öneriler ortaya konulmuştur.
SESÜKE Au premier chapitre j'ai etudie ce qu'est la con cept du tapis, ses influences sur l'homme, ses messages, les facteurs qui influence l'art du tapis, le rapport re- ciproque des motifs et des couleurs, les influences du re gion oû l1 on est et de la vie sentimentale â cet art et parle en resume de l'histoire de l'art de tapisser. Au deuxieme chapitre o'ai etude la position geo- graphique et l'histoire de Kilâs, et l'origine du tapis dans cette region, faisant le catalogue des dessins et l'a- nalyse technique des divers exemples de tapis j'ai donne des explications au sujet des couleurs, des motifs et des compositions de tapis. Quant au trousieme chapitre, j'ai insiste sur la necesşite de conserver cet art manuel consiemment et en expliquant que cet art est nötre heritage culturelle ö'ai revele mes propotions consernant ses problemes et la fa- çon dont il doit etre conserne.