Tez No İndirme Tez Künye Durumu
384378
Günübirlik cerrahi hastalarının taburculuk aşamasındaki bilgi gereksinimlerinin belirlenmesi / Determination of the information requirements in the discharge stage of day surgery patients
Yazar:CEMİLE ÇELEBİ
Danışman: PROF. DR. NEVİN KANAN
Yer Bilgisi: İstanbul Üniversitesi / Sağlık Bilimleri Enstitüsü / Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Ana Bilim Dalı
Konu:Hemşirelik = Nursing
Dizin:Cerrahi = Surgery ; Cerrahi tedavi = Surgical treatment ; Hasta eğitimi = Patient education ; Hemşirelik = Nursing ; Taburcu olmak = Patient discharge
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2015
68 s.
Araştırma, günübirlik cerrahi hastalarının taburculuk aşamasındaki bilgi gereksinimlerinin belirlenmesi amacıyla, tanımlayıcı olarak yapıldı. Araştırmaya Mustafa Kemal Üniversitesi Hastanesi cerrahi kliniklerine Ekim 2012- Ekim 2013 tarihleri arasında yatan ve günübirlik cerrahi geçiren hastalar arasından tabakalı örnekleme yöntemiyle seçilen 232 kişi dahil edildi. Araştırmanın verileri, literatür bilgileri doğrultusunda geliştirilen anket formu ve Hasta Öğrenim Gereksinimleri Ölçeği (HÖGÖ) ile toplandı. Anketin uygulanması ortalama 20 dakika sürdü. Verilerin değerlendirilmesinde Kruskal-Wallis Test, Bağımsız örneklem T testi, pearson correlation test, yüzdelik hesaplama, ortalama, standart sapma, minimum ve maksimum değerler kullanıldı. Araştırmada, hastaların 33,35±7,71' inin tedavi ve komplikasyonlarla ilgili bilgi gereksinimi olduğu; yaşları arttıkça HÖGÖ ilaçlar alt boyutuna yönelik hasta öğrenim gereksinimlerinin de arttığı; kadın hastaların yaşam kalitesine yönelik hasta öğrenim gereksinimlerinin daha fazla olduğu; evli, sosyal güvencesi olan, aktif bir işte çalışmayan jinekoloji kliniğinde tedavi olan hastaların öğrenim gereksinimlerinin daha yüksek olduğu; hastaların eğitim düzeyi yükseldikçe hasta öğrenim gereksinimlerinin azaldığı belirlendi. Anahtar Kelimeler : günübirlik cerrahi, taburculuk eğitimi, öğrenim gereksinimleri
This study was performed in a descriptive way to determine the information needs of the discharge phase of day surgery patients. In this research, 232 patients, who had an outpatient surgery and stayed in surgical clinics of Mustafa Kemal University Hospital between October 2012 and October 2013, were selected to stratified sampling. The research findings have been gathered to a questionnaire that is developed in according with the literature information and scale of patient learnings needs. Kruskal- Wallis Test, independent samples T test, pearson correlation test, percentage calculations, average, standard deviation, minimum and maximum valuehave been used in the evaluation of findings. In the study, it is specified that %33,35±7,71 of the patients need more information about the treatment and complication ;when they get older, the information requirements about the scale of patient learning needs for sub-dimension of medicine are increased. In addition; it is stated that it is necessary for women to give information about life quality, the patients who are married, have social security, not work actively and who are treated in the gynecology clinic also need to require more information. The more information patients learn, the less information requirements they have. Key Words:day surgery,discharge education, learning needs