Tez No |
İndirme |
Tez Künye |
Durumu |
384378
|
|
Günübirlik cerrahi hastalarının taburculuk aşamasındaki bilgi gereksinimlerinin belirlenmesi / Determination of the information requirements in the discharge stage of day surgery patients
Yazar:CEMİLE ÇELEBİ
Danışman: PROF. DR. NEVİN KANAN
Yer Bilgisi: İstanbul Üniversitesi / Sağlık Bilimleri Enstitüsü / Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Ana Bilim Dalı
Konu:Hemşirelik = Nursing
Dizin:Cerrahi = Surgery ; Cerrahi tedavi = Surgical treatment ; Hasta eğitimi = Patient education ; Hemşirelik = Nursing ; Taburcu olmak = Patient discharge
|
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2015
68 s.
|
|
Araştırma, günübirlik cerrahi hastalarının taburculuk aşamasındaki bilgi
gereksinimlerinin belirlenmesi amacıyla, tanımlayıcı olarak yapıldı.
Araştırmaya Mustafa Kemal Üniversitesi Hastanesi cerrahi kliniklerine Ekim 2012-
Ekim 2013 tarihleri arasında yatan ve günübirlik cerrahi geçiren hastalar arasından tabakalı
örnekleme yöntemiyle seçilen 232 kişi dahil edildi.
Araştırmanın verileri, literatür bilgileri doğrultusunda geliştirilen anket formu ve
Hasta Öğrenim Gereksinimleri Ölçeği (HÖGÖ) ile toplandı. Anketin uygulanması ortalama
20 dakika sürdü. Verilerin değerlendirilmesinde Kruskal-Wallis Test, Bağımsız örneklem T
testi, pearson correlation test, yüzdelik hesaplama, ortalama, standart sapma, minimum ve
maksimum değerler kullanıldı. Araştırmada, hastaların 33,35±7,71' inin tedavi ve
komplikasyonlarla ilgili bilgi gereksinimi olduğu; yaşları arttıkça HÖGÖ ilaçlar alt boyutuna
yönelik hasta öğrenim gereksinimlerinin de arttığı; kadın hastaların yaşam kalitesine yönelik
hasta öğrenim gereksinimlerinin daha fazla olduğu; evli, sosyal güvencesi olan, aktif bir işte
çalışmayan jinekoloji kliniğinde tedavi olan hastaların öğrenim gereksinimlerinin daha yüksek
olduğu; hastaların eğitim düzeyi yükseldikçe hasta öğrenim gereksinimlerinin azaldığı
belirlendi.
Anahtar Kelimeler : günübirlik cerrahi, taburculuk eğitimi, öğrenim gereksinimleri
|
|
This study was performed in a descriptive way to determine the information needs of
the discharge phase of day surgery patients.
In this research, 232 patients, who had an outpatient surgery and stayed in surgical
clinics of Mustafa Kemal University Hospital between October 2012 and October 2013,
were selected to stratified sampling.
The research findings have been gathered to a questionnaire that is developed in
according with the literature information and scale of patient learnings needs. Kruskal- Wallis
Test, independent samples T test, pearson correlation test, percentage calculations, average,
standard deviation, minimum and maximum valuehave been used in the evaluation of
findings. In the study, it is specified that %33,35±7,71 of the patients need more information
about the treatment and complication ;when they get older, the information requirements
about the scale of patient learning needs for sub-dimension of medicine are increased. In
addition; it is stated that it is necessary for women to give information about life quality, the
patients who are married, have social security, not work actively and who are treated in the
gynecology clinic also need to require more information. The more information patients learn,
the less information requirements they have.
Key Words:day surgery,discharge education, learning needs |