Tez No İndirme Tez Künye Durumu
585474
Odun dışı orman ürünlerine yönelik tüketici tercihlerini etkileyen faktörler / Factors affecting consumer preferences for non-wood forest products
Yazar:NURGÜL DÜNDAR
Danışman: PROF. DR. MEHMET KORKMAZ
Yer Bilgisi: Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Orman Mühendisliği Ana Bilim Dalı
Konu:Ormancılık ve Orman Mühendisliği = Forestry and Forest Engineering
Dizin:Orman işletmeciliği = Forest administration
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2019
54 s.
Bu tezin amacı, odun dışı orman ürünlerine yönelik tüketici tercihlerini etkileyen faktörleri belirlemektir. Çalışmanın uygulaması Burdur ilinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler anket yöntemiyle elde edilmiştir. Çalışmada verilerin analizi için yüzde, frekans ve sosyo-demografik özelliklere göre farklılıkların belirlenmesinde ki-kare testi kullanılmıştır. Satın alma tercihleri ise bulanık eşli karşılaştırma yöntemi ile belirlenmiştir. Çalışma sonuçlarına göre; (a) Tüketiciler büyük oranda koruyucu etkilerinden faydalanmak üzere odun dışı orman ürünlerini kullanmaktadır, (b) ürünlerin büyük bir bölümü infüzyon ve dekoksiyon şeklinde tüketilmektedir, (c) ürünler aktarlardan temin edilmektedir, (d) ürünlerin satın alma tercihlerinde en önemli faktör ürünlerin doğal olmasıdır. Tüketiciler arasında odun dışı orman ürünlerini doğadan toplama ile temin edilme oranı çok yüksektir. Bu toplama biçimi yasal olmayan yani izinsiz toplama biçimidir. Bu teminin tercih edilmesindeki en önemli neden, ürünlerin doğal olanlarının tüketilme isteğidir.
The aim of this thesis is to determine the factors affecting consumer preferences for non-wood forest products. The study was conducted in Burdur province. The data were obtained by survey method. For the data analysis, percentage, frequencies and, Chi-square test was used to determine the differences according to sociodemographic characteristics. Purchasing preferences were determined by fuzzy pairwise comparison method. According to the results of the study; (a) Consumers largely use non-wood forest products to benefit from their protective effects, (b) the majority of the products are consumed in the form of infusion and decoction, (c) products are supplied from herbal products seller, (d) the most important factor in the purchasing preferences of the products is that they are natural. Among consumers, the rate of obtaining nonwood forest products from the nature is very high. This form of collection is illegal and unauthorized. The most important reason for choosing this supply is the desire to consume the natural ones.