Tez No |
İndirme |
Tez Künye |
Durumu |
585474
|
|
Odun dışı orman ürünlerine yönelik tüketici tercihlerini etkileyen faktörler / Factors affecting consumer preferences for non-wood forest products
Yazar:NURGÜL DÜNDAR
Danışman: PROF. DR. MEHMET KORKMAZ
Yer Bilgisi: Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Orman Mühendisliği Ana Bilim Dalı
Konu:Ormancılık ve Orman Mühendisliği = Forestry and Forest Engineering
Dizin:Orman işletmeciliği = Forest administration
|
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2019
54 s.
|
|
Bu tezin amacı, odun dışı orman ürünlerine yönelik tüketici tercihlerini etkileyen
faktörleri belirlemektir. Çalışmanın uygulaması Burdur ilinde gerçekleştirilmiştir.
Araştırmada veriler anket yöntemiyle elde edilmiştir. Çalışmada verilerin analizi için
yüzde, frekans ve sosyo-demografik özelliklere göre farklılıkların belirlenmesinde
ki-kare testi kullanılmıştır. Satın alma tercihleri ise bulanık eşli karşılaştırma yöntemi
ile belirlenmiştir.
Çalışma sonuçlarına göre; (a) Tüketiciler büyük oranda koruyucu etkilerinden
faydalanmak üzere odun dışı orman ürünlerini kullanmaktadır, (b) ürünlerin büyük
bir bölümü infüzyon ve dekoksiyon şeklinde tüketilmektedir, (c) ürünler aktarlardan
temin edilmektedir, (d) ürünlerin satın alma tercihlerinde en önemli faktör ürünlerin
doğal olmasıdır. Tüketiciler arasında odun dışı orman ürünlerini doğadan toplama ile
temin edilme oranı çok yüksektir. Bu toplama biçimi yasal olmayan yani izinsiz
toplama biçimidir. Bu teminin tercih edilmesindeki en önemli neden, ürünlerin doğal
olanlarının tüketilme isteğidir.
|
|
The aim of this thesis is to determine the factors affecting consumer preferences for
non-wood forest products. The study was conducted in Burdur province. The data
were obtained by survey method. For the data analysis, percentage, frequencies and,
Chi-square test was used to determine the differences according to sociodemographic characteristics. Purchasing preferences were determined by fuzzy
pairwise comparison method.
According to the results of the study; (a) Consumers largely use non-wood forest
products to benefit from their protective effects, (b) the majority of the products are
consumed in the form of infusion and decoction, (c) products are supplied from
herbal products seller, (d) the most important factor in the purchasing preferences of
the products is that they are natural. Among consumers, the rate of obtaining nonwood forest products from the nature is very high. This form of collection is illegal
and unauthorized. The most important reason for choosing this supply is the desire to
consume the natural ones. |