Tez No İndirme Tez Künye Durumu
315759
Toplumsal değişim ve hukuk ilişkisi çerçevesinde zorunlu eğitim / Compulsory education in the perspective of the relationship between social change and law
Yazar:FEHMİYE CEREN AKÇABAY
Danışman: PROF. DR. MURAT YÜKSEL
Yer Bilgisi: Marmara Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Kamu Hukuku Ana Bilim Dalı / Kamu Hukuku Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training ; Hukuk = Law ; Sosyoloji = Sociology
Dizin:Eğitim = Education ; Hukuk = Law ; Kamu hukuku = Public law ; Sosyal değişme = Social change ; Sosyal gerçeklik = Social realizm ; Zorunlu eğitim = Compulsory education
Onaylandı
Doktora
Türkçe
2012
330 s.
Çalışmada Türkiye'deki zorunlu eğitim uygulaması toplumsal değişim ve hukuk ilişkisi çerçevesinde tartışılarak açıklanmaya çalışılmıştır. Modernleşme bir toplumsal değişim türü olarak ele alındığında modern toplumda hukukun toplumsal değişimi sağlamada bir araç olarak kullanıldığı söylenebilir. Bu açıdan ele alındığında hukukun toplum üzerindeki doğrudan etkisinin yanı sıra dolaylı bir etkisi de mevcuttur. Modern toplum için çok önemli ve hukuk kuralları tarafından dönüştürülmeye uygun bir toplumsal kurum olan eğitimin düzenlenmesi ile hukuk dolaylı olarak toplumu yönlendirebilmektedir. Bu nedenle hukuk aracılığıyla zorunlu hale getirilip kitleselleştirilen ve içeriği belirlenen zorunlu eğitimin uygulamasının toplum üzerindeki dönüştürücü rolü açıklanması için toplum, hukuk ve eğitim arasındaki karşılıklı ilişkiler üzerinde durulmuştur.
In this study, the implementation of compulsory education in Turkey has tried to explain and discussed within the framework of the law and social change. If the modernization is taken as a type of social change, it can be said that the law in modern society is used as a tool for achieving social change. Law can effect society directly or indirectly. Education as an important and formal social institution can be arranged by law to effect society indirectly. For this reason, compulsory mass education formed by law must be explain in the relationship between society, law and education.