Tez No |
İndirme |
Tez Künye |
Durumu |
821487
|
|
Devlet ve özel üniversite perspektifinden spor eğitimi alan öğrencilerin cinsiyet rolü ve liderlik özellikleri / Gender role and leadership characteristics of students taking sports education from state and private university perspective
Yazar:AYŞEGÜL SÖYLEMEZ
Danışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ ÖZLEM DEMİRTAŞ
Yer Bilgisi: Hitit Üniversitesi / Sağlık Bilimleri Enstitüsü / Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Ana Bilim Dalı
Konu:Spor = Sports
Dizin:Spor = Sports ; Spor eğitimi = Sport education ; Spor kültürü = Sport culture ; Spor psikolojisi = Sport psychology ; Spor sosyolojisi = Sport sociology ; Sporcu öğrenciler = Sportsmen students
|
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2023
125 s.
|
|
Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin devlet ve özel üniversite perspektifinden cinsiyet rollerini ve liderlik özelliklerini belirleyerek, aralarındaki ilişkinin yönünü ve düzeyini tespit etmek amacı ile gerçekleştirilen bu araştırmanın evrenini üniversite öğrenimlerine devam eden spor yöneticiliği, rekreasyon, antrenörlük eğitimi, beden eğitimi ve spor bölümü öğrencileri oluşturmaktadır. Buna göre çalışmaya; Esenyurt Üniversitesi (n=102), Nişantaşı Üniversitesi (n=102), Marmara Üniversitesi (n=149) Gelişim Üniversitesi (n=92), Bilgi Üniversitesi (n=98) ve Hitit Üniversitesi (n=1113), olmak üzere toplam 687 öğrenci katılmıştır.
Nicel araştırma desenlerinden ilişkisel tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmada veriler, toplamda 3 bölümden oluşan araştırma formu ile toplanmıştır. Araştırma formunun birinci bölümünde katılımcıların demografik bilgilerine ilişkin sorular, ikinci bölümünde Türkçe uyarlaması Dökmen (2009) tarafından gerçekleştirilen 'BEM cinsiyet rolü envanteri" yer alırken, üçüncü bölümde ise Türkçe 'ye uyarlaması Tabak, Sığrı ve Türköz (2013) tarafından gerçekleştirilen 'Öz-liderlik ölçeği' yer almaktadır.
Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin öğrenim gördükleri üniversite türü, değişkenlerinin ÖLÖ tüm alt faktörlerinde anlamlı farklılığa neden olmaktadır. Öğrencilerin cinsiyetleri, öğrenim gördükleri bölümler, ÖLÖ kendini ödüllendirme ve kendini cezalandırma alt faktörlerinde anlamlı farklılığa neden olduğu tespit edilmiştir.
Öğrencilerin cinsiyet, BEM tüm alt boyutlarında anlamlı farklılığa, öğrenim gördükleri bölümler BEM kadınsılık ve erkeksilik alt boyutlarında, anlamlı farklılığa neden olduğu tespit edilmiştir.
|
|
This research aimed to determine the direction and level of the relationship between gender roles and leadership characteristics of university students studying sports education, from the perspectives of state and private universities. The target population of the study consisted of students from various departments such as sports management, recreation, coaching education, physical education, and sports. A total of 687 students participated in the study, including 102 from Esenyurt University, 102 from Nişantaşı University, 149 from Marmara University, 92 from Gelişim University, 98 from Bilgi University, and 1113 from Hitit University.
This research utilized a quantitative research design, specifically the correlational survey model. Data was collected using a research questionnaire consisting of three sections. The first section included questions related to participants' demographic information, the second section contained the Turkish adaptation of the "BEM Gender Role Inventory" conducted by Dökmen (2009), and the third section included the Turkish adaptation of the "Self-Leadership Scale" conducted by Tabak, Sığrı, and Türköz (2013).
According to the results obtained from the research, the type of university attended by university students who receive sports education causes significant differences in all sub-factors of SSB (Self-Efficacy, Self-Assessment, Self-Confidence, Self-Reward, and Self-Punishment). It has been determined that students' gender and the departments they study in cause significant differences in SSB sub-factors as well. Gender of the students has been found to cause significant differences in all sub-dimensions of MAS (Masculinity and Femininity), while the departments they study in cause significant differences in the sub-dimensions of MAS related to femininity and masculinity. |