Tez No İndirme Tez Künye Durumu
321308
A constructivist approach to the integration of systematic reflection in eap courses: An action research study / Sistematik yansıtmanın akademik ingilizce dersleri ile bütünleşmesine yapılandırmacı bir yaklaşım: Bir eylem araştırması
Yazar:HALE EREN KIZILCIK
Danışman: PROF. DR. AYŞEGÜL DALOĞLU
Yer Bilgisi: Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İngiliz Dili Öğretimi Bölümü
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:Dil öğretimi = Language teaching ; Eylem araştırması = Action research ; Yabancı dil öğretimi = Foreign language teaching ; Yansıtıcı öğretme = Reflective teaching ; Yapılandırmacı öğretim yöntemi = Constructivist teaching method ; Öğretim = Teaching ; Öğretim yöntemleri = Teaching methods ; İngilizce = English
Onaylandı
Doktora
İngilizce
2012
354 s.
Bu çalışmasının amacı, yansıtmanın üniversitede verilen akademik İngilizce derslerine sistematik bir biçimde entegre edilmesinin etkin öğrenmeyi ne oranda desteklediğini araştırmaktır. Bu amaçla, öğretmen-araştırmacı çalışmayı eylem araştırması şeklinde dizayn etmiş ve Orta Doğu Teknik Üniversitesi'nde İngilizce 101 dersine girdiği üç sınıftaki yetmiş bir öğrenci ile uygulamıştır. Eylem araştırması sırasında, öğretmen-araştırmacı, öğretmenin ve öğrencilerin, performanslarını geliştirmek için ortaklaşa yansıtma yaptıkları etkilileşimli yansıtma modeli geliştirmiştir.Müfredatta yer alan yazma ve konuşma çalışmalarının her biri için bir yansıtma materyali hazırlanmıştır ve öğrencilerin yansıtıcı paragraflarını değerlendirmek için kullanılacak dereceli puanlama anahtarı geliştirilmiştir. Öğrenciler, performanslarının güçlü ve zayıf yönlerini irdeleyen yansıtıcı paragraflar yazmışlardır. Ayrıca, öğretmen ve öğrenciler arasında yansıtıcı diyalog çalışması yapılmıştır. Yansıtıcı çalışmalarında, öğrencilerden ileriye dönük gelişmelerini hedefleyen eylem planı geliştirmeleri beklenmiştir. Öğretmen-araştırmacı yapılan uygulamanın ve kendi öğretmenlik becerilerinin özdeğerlendirmesini yapmak amacıyla yansıtıcı günlük tutmuştur. Dönem sonunda, öğrenciler yansıtıcı aktivitelerinin etkinliği ile ilgili bir değerlendirme yapmışlardır.Çalışmadaki veri kaynakları öğrenci anketi, öğrencilerin yazma ve sunum çalışmaları, öğrencilerin yansıtıcı paragrafları, öğrenci ile öğretmen arasındaki yansıtıcı diyalogların yazılı metinleri, öğrencilerin yansıtıcı aktiviteleri değerlendirmeleri ve yansıtıcı öğretmen günlüğüdür. Toplanılan verilerin nicel ve nitel analizi sonucunda yansıtıcı etkinliklerin dersle bütünleştirilmesinin, öğrencilerin performanlarının güçlü ve zayıf yönleri ile ilgili farkındalık seviyelerini arttırdığı, onların öz-değerlendirme becerilerinin gelişmesine katkı sağladığı ve kendilerine olan güvenlerini arttırdığı saptanmıştır. Öğrencilerle birlikte ve öğrencilerin yansıtmaları üzerine yansıtma yapmak öğretmen-araştırmacı için bir keşif yolculuğu olmuştur. Öğretmen-araştırmacı bir eylem planı hazırlanmış ve bu planı uygulamaya koymuştur.
The aim of the study was to investigate to what extent integrating systematic reflection into the academic English courses at the tertiary level fosters learning. To this end, the teacher-researcher designed an action research study and carried it out with seventy-one students in the three sections of ENG 101 she taught at the Middle East Technical University. In the course of the action research, the teacher-researcher developed an interactive reflection model in which the teacher and students engage in a collaborative process of reflection to improve their performance.For each writing and speaking task in the syllabus, a related reflective task was developed, and the reflective writing assessment rubric was created. Students wrote reflective paragraphs through which they explored their strengths and weaknesses in their performance. Moreover, the teacher-researcher and students engaged in reflective dialogue. In their reflections, students were expected to develop an action plan for further improvement. The teacher-researcher kept a reflective journal in which she reflected on the research and her teaching skills. At the end of the semester, the students evaluated the effectiveness of the reflective activities.The data collection tools were student questionnaire, student work, transcripts of the reflective dialogues, students? evaluation of reflective activities and teacher?s reflective journal. The quantitative and qualitative analysis of the data revealed that the integration of reflection in the course increased students? awareness of their strengths and weaknesses in relation to the tasks they performed, improved their self-assessment skills and increased their self-confidence. Reflecting with students and on students? reflections became a journey of discovery for the teacher-researcher. She developed an action plan and put it into implementation.