Tez No İndirme Tez Künye Durumu
293003
An assessment on housing design exercises in architecture design studio at Middle East Technical University, 1957-2010 / Orta Doğu Teknik Üniversitesi, mimari tasarım stüdyosu, toplu konut tasarım eğitimi üzerinde bir çalışma, 1957-2010
Yazar:DESANTİLA RRUMBULLAKU
Danışman: DOÇ. DR. CANA BİLSEL
Yer Bilgisi: Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Bina Bilgisi (Mimari Tasarım) Ana Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training ; Mimarlık = Architecture
Dizin:Mimari tasarım = Architectural design ; Mimarlık eğitimi = Architectural education ; Orta Doğu Teknik Üniversitesi = Middle East Technical University ; Tasarım eğitimi = Design education ; Tasarım stüdyosu = Design studios ; Toplu konut projeleri = Mass housing projects
Onaylandı
Yüksek Lisans
İngilizce
2010
186 s.
Mimari tasarım stüdyosunda verilen konut projeleri çok pedagojik hedefleri olan bir egzersiz olarak kabul edilmektedir. Birinci ve ikinci sınıf tasarım stüdyosunu tamamladıktan sonra, öğrenciler için uygun bir olgunlaşma zemini oluşuyor. Araştırmanın amacı, Mimarlık Orta Doğu Teknik Üniversitesinde üçüncü yıl mimari tasarım stüdyosunda, özellikle son beş yılda odaklanarak, konut tasarım projelerinin nasıl bir şekilde öğretildiğine genel bir bakış sağlamaktır. Ama ilk etapta, konut projelerin nasıl geliştiğini anlamak için, önce geçmişte bu tür projelerin problem tanımları ve öğretim yöntemleri gözden geçirilmiştir. Bu stüdyo çalışmalarından beklenen öğrenme hedefleri, proje çalışmalarında takip edilen eğilimler ve yaklaşımlar ve son olarak öğretim yöntemleri, stratejiler ve araçlar, stüdyo çalışmalarıyla ilgili olan yazılı ve görsel belgeler incelenmektedir.
Housing projects assigned in architecture design studio are considered as an exercise having several pedagogical objectives which constitute a suitable ground of maturation for students after completing their first and second year design studio. The aim of the research is to make an overview of the way housing design projects are conducted in the third year architectural design studio at the Middle East Technical University Department of Architecture, focusing on the last five years in particular. But in the first place, the background of housing assignments is reviewed in order to understand how teaching methods and problem definitions have evolved in the past. The objectives and the learning outcomes expected from these studio exercises, the approaches and tendencies that determine the way the project exercises are examined and lastly the teaching methods, strategies and tools are studied depending on the written and visual documents related to the studio works and interviews with the studio critics.