Tez No İndirme Tez Künye Durumu
534242
A virtual reality-based training environment designed for hands-on experience of software development / Yazılım geliştirmenin uygulama deneyimi için tasarlanmış sanal gerçeklik tabanlı eğitim ortamı
Yazar:ULAŞ GÜLEÇ
Danışman: PROF. DR. VEYSİ İŞLER ; DR. ÖĞR. ÜYESİ MURAT YILMAZ
Yer Bilgisi: Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Bilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı / Bilgisayar Mühendisliği Bilim Dalı
Konu:Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol = Computer Engineering and Computer Science and Control
Dizin:
Onaylandı
Doktora
İngilizce
2018
142 s.
Bu tez çalışması kişilere, gereksinim analizinden yazılım testine kadar devam eden süreçte yazılım geliştirme görevlerine dayanan bir interaktif sanal gerçeklik tecrübesi deneyimleyebilecekleri bir ortam sunar. Bu ortam katılımcıları, yazılım geliştirme sorunları yaşanan gerçek hayat projelerinin simülasyonunun gerçekleştiği sanal bir dünyaya taşır. Burada katılımcı, yapay zeka ile kontrol edilen beş karakterle birlikte çalışması gereken işe yeni başlamış bir yazılım geliştiricisi rolündedir. Böylelikle katılımcılar, gerçek olaylara dayanan sanal bir yazılım projesinde gezinirken, bu sanal karakterler gelişen olaylarla ilgili görüşlerini katılımcılara sunar. Bu sayede, katılımcılara 2B yaşanan klasik tecrübenin daha ilerisinde bir tecrübe yaşatarak 3B sanal bir dünyada gerçek hayattakine benzer bir yazılım geliştirme dünyası sunar. Bu sayede katılımcılar, simülasyon için yaratılmış olayları deneyimleyebilme imkanına sahip olur. Geliştirilen ortamın başarısını anlamak için sistem, bilgisayar mühendisliği bölümünde öğrenim gören 32 öğrenci ile test edilmiştir. Testlerden elde edilen sonuçlara göre, tasarlanan eğitim platformu, bireylerin yazılım geliştirme süreci hakkında eğitilmesinde kullanılabilecek verimli bir araçtır.
This thesis study proposes an environment that provides an interactive virtual reality experience for individuals about the tasks of software development process starting from requirement analysis through software testing. The environment transports participants to the virtual world of a software development organization where they experience development problems. In this environment, the participant takes on the role of a novice software developer being recruited into a virtual software development organization who should work alongside five virtual characters, played by artificial intelligence. This virtual world has a unique time-line where some virtual characters serve as the company guide. This exclusive viewpoint draws participants from the 2D separation of the classical experience and places them into the virtual world of software development. Therefore, participants have a chance to experience the problems occurred in software development process created for simulation. To understand the effectiveness of the system it was tested with 32 students who are studying at computer engineering department. According to the results obtained from the tests, the designed training platform is a useful tool that can be efficiently used in the training of individuals about the software development process.