Tez No İndirme Tez Künye Durumu
109173 Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.
Özel okullarda okuyan ortaöğretim çocuklarının sosyo-kültürel profili (ASFA-College örneği) / Socio-cultural profile of middle-class children study in special school (model ASFA College)
Yazar:NESRİN FİLİZ EKSİK
Danışman: PROF.DR. MUSA TAŞDELEN
Yer Bilgisi: Sakarya Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Sosyoloji Ana Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training ; Sosyoloji = Sociology
Dizin:Eğitim = Education ; Kültür = Culture ; Sosyal kimlik = Social identity ; Sosyalleşme = Socialization ; Sosyokültürel özellikler = Socio-cultural characteristies ; Özel eğitim = Special education ; Özel okullar = Special schools ; Öğrenciler = Students
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2001
55 s.
ÖZET İçinde bulunduğumuz 21. yüzyılın dünya medeniyeti üzerindeki tesirleri düşünüldüğünde; bilimsel, teknolojik gelişim göz önüne alındığında, eğitimin ve özellikle kaliteli özel eğitimin önemi ortaya çıkmaktadır. Türkiye'de devlet eliyle sürdürülen eğitim faaliyetinde mevcut olan eksiklikler, özel okullara olan talebi artırmaktadır. Yadsınamaz bir gerçek vardır; o da, günümüzde özel okullarda öğrenim gören öğrenci sayısı gittikçe artmaktadır. Bu nedenle, orta öğrenim çocuklan-gençliği üzerine yapılan araştırmalarda, özel okullarda öğrenim gören çocuklar-geçlerin de dikkate alınması gerekmektedir. Özel okullarda ortaöğrenim çocuklarının sosyo-kültürel profilini çıkarırken çocukların ve gençlerin, zihniyet yapılan, dünyayı nasıl algıladıkları, gelecekle ilgili düşündükleri, ahlaki, dini ve toplumsal değer anlayışları, aile yapılan, arkadaş çevreleriyle ilgili sorularla onlann gerçeğine, dolayısıyla Türkiye'de yaşayan üst ve orta tabaka gerçeğine daha güncel ve daha objektif bir ayna tutulmuş olmaktadır. Bu araştırma, özel okullarda öğrenim gören gençlerin sosyo-kültürel profilini çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla örnek bir özel okul, yani Özel ASFA Eğitim Kurumlan seçilmiştir. Araştırmamızın uygulama bölümünü gerçekleştirdiğimiz ASFA Eğitim Kurumlan 1990 yılında kurulmuştur ve bünyesinde 3 özel okul bulundurmaktadır. Özel ASFA Halil Necati İlköğretim Okulu, Özel ASFA Ahmet Mithat Lisesi ve Özel ASFA Asalet Lisesi'nde okuyan 119 öğrenci seçilerek, üzerlerinde bir anket çalışması uygulanmıştır. Araştırmada aynca konu ile ilgili literatür çalışması da yapılmıştır. Uygulanan anketlerin sonuçlan ile elde edilen veriler yüzdelikler halinde değerlendirilerek tablolarla gösterilmiştir.
ABSTRACT When the effects of 21. century which we are in now, on world civilization is thought or when technological and scientific development is taken into consideration, the importance of education and espicially qualitied special education come into being. The existent lack in education activity which is maintined by government in Türkiye, increased the demond to special schools. There is a reality which can not deny, it is (thet) the number of students which study in special schools increase day by day. For this reason the children, youth which study in special schools have to be taken into consideration when we make searches on childrens-youth of middle class. When it is takenm out the socio-cultural profile of middle-class children that study in special school, with questions about mentally structure of children and youngs, how they understand world, moral, social salve understandings, family structure, friend ensinenment, it can be held more topical and more objective mirror to their reality indirectly to top and middle class reality which live in Türkiye. This search aims to take out a socio-cultural profile of youngs that study in special schools with this aim if is chosen a model special school namely special ASFA education institution. The ASFA education instutions, which we made the practice part of ow search, established in 1990 and has 3 special schools. It is applied a questionnaire on 119 students which are chose from special ASFA Halil Necati Primary school, Special ASFA Ahmet Mithat High School and Special ASFA Asalet High School. Besides a literature study is made about subject in search. The datums that are obtained with questionnones are showed in tableau with utilizing percentages. T.C YÜICSEKÖ?RİTİM KURULD MKÜMANTASYON MERKEZİ