Tez No İndirme Tez Künye Durumu
338361
A methodology for lining design of circular mine shafts in different rock masses / Farklı kaya kütlelerindeki dairedel maden kuyularının tahkimat tasarımı için bir yöntem
Yazar:ERDOĞAN GÜLER
Danışman: YRD. DOÇ. DR. HASAN ÖZTÜRK
Yer Bilgisi: Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Maden Mühendisliği Ana Bilim Dalı
Konu:Maden Mühendisliği ve Madencilik = Mining Engineering and Mining
Dizin:
Onaylandı
Yüksek Lisans
İngilizce
2013
84 s.
Bu tezin amacı dairesel kesitli maden kuyularının duraylı kalabilmesi için gerekli tahkimat kalınlığını tahmin etmektir. Tahkimat desteğinin üzerinde gelişen basınçları tahmin etmek için, 2B kuyu kesiti örneklerinde, farklı kaya kütlesi dayanımları ve farklı arazi yüklemeleri için tasarlanmış bir sayısal çalışma yapılmıştır. Her bir farklı durumun tahkimat basıncını modellemek için, kuyunun etrafında kırılmış bölge kalmayana kadar destek basıncı uygulamanın döngüsel bir süreci kullanılmştır. Daha sonra, destek basıncına uygun bir eşitlik bulmak için regresyon ve bulanık mantık çözümlemeleri yapılmştır. Son olarak, kuyuların çevresinde kırılmış bir bölgenin oluşumunu önlemek için, bulunan basınç eşitliği "kalın duvarlı silindir" eşitliğinde kullanıldı. Bu çalışmanın sonucunda, tahkimat kalınlığı hesaplama surecini kolaylaştırmak için bir bilgisayar yazılımı olan ?Shaft 2D geliştirilmiştir.
The objective of this thesis is to predict lining thickness inside circular mine shafts. A numerical study with different rock mass strengths and different in-situ non-hydrostatic stresses are carried out in 2D shaft section models to predict pressures that develop on lining support. An iterative process of applying support pressure until observing no failure zone around shaft is used to simulate lining support pressure for each individual model. Later, regression and fuzzy logic analyses are carried out to find a pressure equation for all of the models. Finally, the pressure equation derived is used in elastic ?thick-walled cylinder? equation to calculate the lining thickness required to prevent the development of a failure zone around shafts. At the end of this research, a computer program ?Shaft 2D? is developed to simplify the lining thickness calculation process.