Tez No |
İndirme |
Tez Künye |
Durumu |
51310
|
|
Anadolu güzel sanatlar liseleri müzik bölümlerinde piyano öğretim programlarının hedeflerine ulaşma durumu /
Yazar:NESRİN KALYONCU
Danışman: PROF.DR. KADİR KARKIN
Yer Bilgisi: Abant İzzet Baysal Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı
Konu:Müzik = Music
Dizin:Eğitim = Education ; Güzel sanatlar liseleri = Fine arts high schools ; Liseler = High schools ; Müzik eğitimi = Music education ; Piyano = Piano
|
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
1996
83 s.
|
|
ÖZET ANADOLU GÜZEL SANATLAR LİSELERİ MÜZİK BÖLÜMLERİNDE PİYANO Ö?RETİM PROGRAMLARININ HEDEFLERİNE ULAŞMA DURUMU Kalyoncu, Nesrin Yüksek Lisans, Müzik Eğitimi Bölümü ? Tez Danışmanı: Prof. Kadir KARKIN Eylül 1996, xi + 99 sayfa Bu araştırmada, Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümü Hazırlık Sınıflarında uygulanan piyano dersinin devinişsel hedeflerine ulaşma düzeyinin saptanması amaçlanmıştır. Bu amaca ulaşabilmek için, örneklem olarak seçilen Ankara, Bolu ve Diyarbakır AGSL'nde "performans testleri" uygulanmış ve sonuçlandırılarak değerlendirilmesi yapılmıştır. Bu değerlendirme sonunda, AGSL Müzik Bölümleri Hazırlık Sınıflarında uygulanan piyano dersinin, devinişsel hedeflerinin gerçekleşme düzeyi "geçerli öğrenme düzeyi" olarak saptanmıştır. Merkez (Ankara), merkezler arası (Bolu) ve merkezden uzak (Diyarbakır) bölgelerde bulunan okullar arasında hedeflere ulaşma düzeyi açısından anlamlı bir fark bulunmuştur. Müzikal becerilerin gerçekleşme derecesi, "geçerli öğrenme düzeyi"nde, teknik becerilerin gerçekleşme derecesi "geçerli öğrenme düzeyi"nin altında bulunmuştur. Anahtar Kelime: Piyano Dersi Devinişsel Hedefleri
|
|
ZUSAMMENFASSUNG DER ZIEL VERWIRKLICHUNGSGRAD DES CURRICULÜMS DES KLAVIERUNTERRICHTS IN DEN ABTEILUNGEN FÜR MUSEK DER ANADOLU KUNSTGYMNASIEN Kalyoncu, Nesrin Magister, Abteilung fur Musikerziehung Betreuer: Prof. Kadir KARKIN September 1996, ix + 99 Seite In dieser Arbeit wurde der Verwirklichungsgrad der psycho-motorischen Ziele des Klavierunterrichts in den Vorbereitungsklassen der Anadolu Kunstgymnasien untersucht. Daftir wurden die Geschicklichkeitstests in den Anadolu Kunstgymnasien von Ankara, Bolu und Diyarbakır als Vor-und Nachtest angewandt. Der Verwirklichungsgrad der psycho-motorischen Ziele des Klavierunterrichts in den Vorbereitungsklassen der Anadolu Kunstgymnasien wurde als "ausreichend" festgestellt. Es wurde eine beachtliche Differenz in dem Verwirklichungsgrad der psycho- motorischen Ziele zwischen den Gymnasien, die in Zentren, zwischen den Zentren und ausserhalb der Zentren liegen, gefunden. Es wurde festgestellt, dass der Verwirklichungsgrad der musikalischen Fâhigkeiten "ausreichend" und der Verwirklichungsgrad der technischen Fâhigkeiten "nicht ausreichend" war. Stichwort: Die psycho-motorischen Ziele des Klavierunterrichts. |