Tez No İndirme Tez Künye Durumu
133585 Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.
Karasu Çayı Havzası'nın coğrafi potansiyelinin değerlendirilmesi ve öğretim-eğitim faaliyetlerinin planlaması üzerine etkisi / Analyzing georgraphical potential of river basin of Karasu brook and effect of this on the planing of educational activities
Yazar:BURHAN GÜNCEGÖRÜ
Danışman: PROF. DR. ALİ SELÇUK BİRİCİK
Yer Bilgisi: Marmara Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı / Coğrafya Öğretmenliği Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:Coğrafya = Geography ; Eğitim = Education ; Karasu havzası = Karasu basin ; Muş = Muş ; Planlama = Planning ; Öğretim = Teaching
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2003
161 s.
ÖZET "Karasu Çayı Havza'sının Coğrafi Potansiyelinin Değerlendirilmesi ve Öğretim - Eğitim Faaliyetlerinin Plânlaması Üzerine Etkisi" konulu tezin asıl amacı; doğal çevre şartlarının mevcut sosyo - ekonomik potansiyelini ortaya koymak ve buna bağlı olarak bu potansiyelin öğretim - eğitim fâaliyetleri üzerindeki etkisini tespit etmektir. Çalışma sahası olan Karasu Çayı Havzası, Doğu Anadolu Bölgesi'nin Yukarı Murat - Van Bölümü ile Yukarı Fırat Bölümlerinde almakta ve 2.798 km2'lik bir alan kaplamaktadır. Bu alan dahilinde bir (1) il, üç (3) ilçe ve 115 köy yer almaktadır. Cumhuriyet öncesinde pek gelişme gösterememiş olan bu yerleşim birimleri maalesef günümüzde de oldukça geri kalmış durumdadır. Havza dahilinde 2 tane yüksek öğrenim kurumu, 17 tane lise, 162 tane ilköğretim okulu bulunmaktadır. İlk ve orta öğretim Icurumlannda toplam 1182 öğretmen görev yaparken 36.819 öğrenci öğrenim görmektedir. Havzanın büyük bir kısmı Muş Ovası'ndan müteşekkildir. Muş Ovası'nı ise Otluk ve Bitlis Dağları çevrelemektedir. Havza dahilinde karasal iklim etkili olup, Otluk Dağlan'nın yer aldığı kuzey kesimler bitki örtüsü bakımından seyrek bir görünüm arz ederken, güneyde yer alan Bitlis Dağları ise kuzeye nazaran daha gür bir görünüm arz ederler. Topografya ve iklime bağlı olarak temel geçim kaynağı hayvancılıktır. Hayvancılığı müteakiben tarım gelmektedir. Tarım faaliyetleri arasında tütün, pancar, buğday ve tarla bitkileri başta gelir. Öğretim - eğitim alanında maddi problemler başta olmak üzere, araç - gereç eksikliği, öğretmenlerin havza dışına sürekli tayin istemesi büyük bir sorun olarak karşımıza çıkmaktadır. Maddi yatırımların yetersiz olması ve buna bağlı olarak işsizliğin büyük boyutta olması sosyo - ekonomik yapıyı ve öğretim - eğitim faaliyetlerini büyük ölçüde olumsuz yönde etkilemektedir.
SUMMARY The aim of thesis that has a subject "Analyzing Geographical Potential of River Basin of Karasu Brook and Effect of This On The Planing of Educational Activities" are to put forward, present socall - economical potential of natural environment rules and determining effects of this potential on educational activities. Karasu Brook that is worked on is in the "Upper Fırat -Van" part of East Anatolion Region (Zone). It has 2.798 km2 area. There are 1 city, 3 counties and 115 villages in it. These settlements haol hot been developed up to foundgtion of Republic, but they don't still have an enough process. River basin includes two academies, sixteen high schools and one hundred sixty two primary schools inner area. One thousand, one hundreol and eighty two (1182) teacher work where (36.816) students educate in these middle and primary schools. Great part of this river basin consist of Muş plain. This plain is surrounded by Otluk and Bitlis Mountains. Terrestrial climate is effective inner river basin; so, the place that contains Otluk Mountains has rare plant cover, in addition to this the place that contains Bitlis Mountains in south has more abundant plant cover. Basic means of subsistence is stockbreeding dependent on topography and climate. Most known plants that are growed in there are tobacco, beet, wheat and arable plants. In the field of education, especially material problems, incomplete tools - equipments, and asking for appaintment to leave (teachers) apper as a problems. Trussing investments and great - percentaged unemployment dependent on investments affect social - economical structure and educational activities on a large scale.