Tez No |
İndirme |
Tez Künye |
Durumu |
210310
|
|
17. yüzyıl Hollanda resminde sembol kullanımı / Dutch painting in 17th century, the use of symbol
Yazar:MELİSSA MELEK EZGİ YÜCEL
Danışman: PROF.DR. TAYFUN AKKAYA
Yer Bilgisi: Marmara Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı / Resim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı
Konu:Sanat Tarihi = Art History
Dizin:
|
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2007
191 s.
|
|
Tezimin birinci bölümünde, problem, amaç, araştırma yöntemi, verilerin toplanıpçözümlenmesinden söz ettim.İkinci bölümde ilk olarak sembolün tanımına ve tarih içinde kullanımına değindim.Bununla sembolün ilk kez ne zaman ve nasıl oluştuğundan, hangi uygarlıklarda nasılfarklılıklar gösterdiğinden söz ettim. Sonrasında 17. yüzyıl Hollanda resimsanatından söz ederek buradaki sembol kullanımına küçük örneklemelerdebulundum. Bununla birlikte Avrupa resim sanatına genel anlamda değinerek 17.yüzyıl Avrupa ve Hollanda sanat ortamlarının bilgisinden önce okuyucuyubilgilendirmeyi amaçladım.Üçüncü bölümde ise, on yedinci yüzyıl Avrupa sanatı ve Hollanda sanat ortamlarınıinceledim. Bunu yapmaktaki amacım seçilmiş resim örneklerini verirken, onlarınyapılış sürecindeki ortamın değerlendirilip algılanabilmesine yardımcı olmaktır.Tezimin konusunun ana unsuru olan 17.yüzyıl Hollanda'sının resim sanatını ve onuetkileyen koşulları da inceleyerek sadece sembollerin değil, dönemin sanat ortamınınaçıklamasını da yapmış oldum.Dördüncü bölümde ise 17.yüzyıl Hollandalı önemli ressamlarının seçmiş olduğumresimlerinden örnekler vererek, bu resimlerdeki sembol kullanımlarını inceledim.Resimleri E. Panowsky'nin yöntemiyle inceleyip, sembollerin kullanımlarını veanlamlarını anlaşılır bir dille ifade ettim. (Tüm bu yapıtlarda kullanılan sembolikanlatımları anlamlarıyla açıkladım.) Son bölümde ise sembol kullanımının resimsanatına getirmiş olduğu etkiyi ele aldım. Resim sanatını anlayabilmenin bir diğeryolunun resmin içinde kullanılan sembolik anlamları okuyabilmekle mümkünolunabileceğinin önemi üzerinde durarak tezimi sonuçlandırdım.
|
|
In the first and second part of this work, the description of the symbol and its useduring history is given. Depending on this, we learn when and how the use of symbolis firstly appeared and how it differed from in different civilizations. After these,mentioning art of Dutch painting in 17th century, given some examples regarding theuse of symbol. The reader, however, before the information of fields of Europeanand Dutch art, by mentioning art of European painting is also informationed.In the third part, the field of European and Dutch art is observed. The aim for doingthis is while giving the examples of chosen paintings, to help the environment alongtheir producing to be understood well.In the fourth part, by giving some examples of paintings produced by importantDutch painters in 17th century, the use of symbols in these are observed. Thepaintings are observed by E. Panowsky's method and the use and the meaning ofsymbols evidently stated.Finally in the last part of the work, the influence of the use of symbol to the art ofpainting is discussed. The other way for comprending the art of painting is possibleby understanding symbolic meaning used in paintings. |