Tez No İndirme Tez Künye Durumu
258086
29 Mart 2009 Yerel Seçim döneminde siyasal partilerin Eskişehir yerel gazetelerine verdikleri propaganda amaçlı ilanların betimsel ve göstergebilim yöntemiyle çözümlenmesi / The descriptive and semiotic analysis of political parties propagandistic advertisements published on Eskişehir?s local newspapers during the local elections on 29th March 2009
Yazar:HALE AK
Danışman: YRD. DOÇ. DR. FEYYAZ BODUR
Yer Bilgisi: Anadolu Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Basın ve Yayın Ana Bilim Dalı
Konu:İletişim Bilimleri = Communication Sciences
Dizin:Basın ilanı = Press advertisement ; Gazeteler = Newspapers ; Propaganda = Propaganda ; Seçimler = Elections ; Siyasal iletişim = Political communication ; Siyasal propaganda = Political propaganda ; Siyasi partiler = Political parties ; Yerel basın = Local press ; Yerel seçimler = Local electiond
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2010
112 s.
Demokrasilerde siyasal iletişim belirleyici bir etken haline gelmiştir. Siyasal iletişim geçmiş yıllara göre çok daha önemli bir boyut kazanmıştır. Türkiye'de siyasal iletişim süreci içerisinde artık bir görüntü, bir fotoğraf, bir slogan, gündemi belirler hale gelebilmektedir. Özellikle siyasetçi ile seçmen arasındaki iletişimde, propaganda amaçlı fotoğrafların ve sloganların önemini yadsıyamayız.29 Mart 2009 yerel seçimleri öncesinde de siyasi partiler propaganda ilanlarında fotoğrafı kullanarak seçmenleri ikna ve etkileme çabalarını sürdürmüşlerdir.Çalışmamızda da fotoğrafın kitleleri etkileme gücü açısından siyasi ilanlarda kullanımının önemi de vurgulanarak:Birinci bölümde; iletişim ve siyasal iletişim, ikinci bölümde; propaganda konusu literatür araştırması yapılarak çalışmanın teorik yapısı ortaya konulmaya, kavramlar tanımlanmaya çalışılmıştır.Çalışmanın üçüncü bölümünde ise; 29 Mart 2009 yerel seçimine katılan dört siyasi partinin yerel seçimler öncesi dönemde (01-28 Mart) siyasal propaganda amaçlı; Eskişehir yerel gazetelerinde, kullandıkları görsel ve yazılı ilanlar betimsel ve göstergebilimsel yöntemle incelenmiştir.
In democracies, political communication has become essential agent. In comparison with the past years, in has gained much mor important dimensions. At present times, the political agenda of Turkey can be determined by a visual image, a photo, or a slogan used in the political communication processes. Especially, we cannat eny the importance and effect of photos and slogans on the communication in between politician and voter.Before March 29 2009 national elections, the political parties continued to use photos in their propaganda advertisements in order to persuade and influence their voter.In the first chapter, the topics of communication and mass communication, political communication have been studied. In the second chapter, under the title of Propaganda, propaganda terms, political parties in political communication atmosphere and elections are examined, consequently the importance of 29 March 2009 election is expressed.In the third chapter, the visual and printed advertisements of four political parties appeared on newspapers in Eskisehir (in the period of 01 -28 March) have been examined with a perspective of semiotics and descriptive method.