Tez No |
İndirme |
Tez Künye |
Durumu |
764805
|
|
Bestami Yazgan'ın şiirlerinin yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kullanılması / The use of Bestami Yazgan's poems in teaching Turkish as a foreign language
Yazar:TALAT ÖZER
Danışman: PROF. DR. NAMIK KEMAL ŞAHBAZ
Yer Bilgisi: Mersin Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Türkçe ve Sosyal Bilimler Ana Bilim Dalı / Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Bilim Dalı
Konu:Türk Dili ve Edebiyatı = Turkish Language and Literature
Dizin:
|
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2022
107 s.
|
|
Türkçenin öğretimi diğer dillere nazaran önemli ölçüde gelişmiştir. Kadim bir geçmişe sahip olan Türkçe dünyanın dört yanına yayılmıştır. Türkçenin ilk dönemlerinden bugüne kadar şiir diğer metinlere nazaran daha çok tercih edilmiştir.
Bu çalışmanın amacı yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde Bestami Yazgan Şiir metinlerini kültür ve dil dairesi içerisinde değerlendirerek etkinlik önerileri hazırlamaktır. Bu çalışmada alan yazımına yönelik tanımlar ve metin kavramı ve şiir ana yönleriyle incelenmiştir.
Bestami Yazgan'ın şiir kitapları belge olarak taranmış ve konuya uygun şiirler örnek oluşturacak şekilde tespit edilmiştir. Tespit edilen şiirlerle dinleme, anlama, okuma, yazma becerileri ve dil bilgisi öğretimine yönelik etkinlikler oluşturulmuştur. Araştırmanın metin ve kültür odaklı yabancı dil olarak Türkçe öğretimine katkı sunacağı düşünülmektedir.
|
|
Compared to other languages, teaching Turkish has considerably developed. Turkish that has archaical past has spread out the four corners of the world. In the first period of Turkish to now, compared to the other texts poetry has much been chosen than the other texts.
The aim of this studying is, as a foreign language of teaching Turkish, in the content of culture and language, to evaluate the poems text of Bestami Yazgan and to prepare activity proposals. In this studying the definitions intended to section writing and text concept and poetry were basically examined. The poetry books of Bestami Yazgan were viewed as a document and the proper poems were determined exemplificative way. Listening, understanding, reading and writing skills and the activities that aimed at teaching grammar were constituted with the determined poems. This survey is thought to contribute teaching Turkish as a foreign language that is based on a text and culture. |