Tez No İndirme Tez Künye Durumu
429618
2012 okul öncesi eğitim programını yaratıcılık açısından incelenmesi / Examination of 2012 curriculum of pre-school education regarding creativity
Yazar:GAMZE KARAHAN
Danışman: DOÇ. DR. ALİ YILDIZ
Yer Bilgisi: Atatürk Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / İlköğretim Ana Bilim Dalı / Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:Eğitim programları = Education programs ; Okul öncesi eğitim = Preschool education ; Okul öncesi çocuklar = Preschool childrens ; Program değerlendirme = Program evaluation ; Yaratıcılık = Creativity ; Yaratıcılık = Creativity
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2016
92 s.
Bu çalışma, 2012 Okul Öncesi Eğitim Programında yaratıcılığın nasıl ele alındığını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Nitel araştırmalarda, doküman incelemesi tek başına bir veri toplama aracı olarak kullanılabilmektedir. Çalışmanın verileri, Milli Eğitim Bakanlığı 2012 Okul Öncesi Eğitim Programı, konuyla ilgili yayınlanmış kitap ve bilimsel makale gibi dokümanların betimsel analiz yaklaşımına göre incelenmesiyle sağlanmıştır. Çalışma sonucunda, 2012 Okul Öncesi Eğitim Programında yaratıcılığın temel özellik olarak yer aldığı, yaratıcılığı geliştirmeye yönelik hazırlanan kazanım ve göstergelerle birlikte bu doğrultuda planlanan etkinliklere yer verildiği, sınıfın ve fiziksel çevrenin yaratıcılığı geliştirecek şekilde düzenlendiği belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Yaratıcılık, okul öncesi eğitim, 2012 okul öncesi eğitim programı, doküman incelemesi
This study was carried out to examine how creativity was taught in 2012 Pre-School Curriculum. Document analysis is used as a data collection tool in qualitative research. The data of the study was obtained from The Ministry of National Education 2012 Curriculum of Pre-School Education and documents published on this subject like books and articles. Descriptive analysis was utilised to examine the data. It was found at the end of the study that creativity was included in the 2012 Pre-School Curriculum as the key feature, goals and indicators prepared to promote creativity and activities designed in this direction were involved, and the classroom environment and the physical environment were designed to develop creativity. Key Words: Creativity, Pre-School Education, 2012 Curriculum of Pres-School Education, Document Analysis