Tez No İndirme Tez Künye Durumu
56347 Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.
Tıp elektroniği alanındaki eğitim modellerinin araştırılması ve geliştirilmesi /
Yazar:A. YILMAZ ÇAMURCU
Danışman: PROF. DR. SEZGİN ABAN
Yer Bilgisi: Marmara Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Elektrik-Elektronik Eğitimi Ana Bilim Dalı
Konu:Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol = Computer Engineering and Computer Science and Control ; Elektrik ve Elektronik Mühendisliği = Electrical and Electronics Engineering
Dizin:Biyomedikal mühendisliği = Biomedical engineering ; Eğitim programları = Education programs ; Tıbbi cihazlar = Medical devices
Onaylandı
Doktora
Türkçe
1996
141 s.
ÖZET Biyomedikal elektronik teknolojisi alanında öğretmen eğitimi ve biyomedikal cihaz teknolojisi alanındaki teknisyen ve tekniker eğitim programlarının araştırılarak geliştirilmesini amaçlayan bu tez 7 bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde ülkemizde biyomedikal mühendislik, tekniker ve teknisyen eğitimlerine ilişkin bugüne kadar yapılan araştırma ve çalışmalar ile tezin amacı açıklanmaktadır. Biyomedikal mühendislik ve buna ilişkin olarak sonradan birer bilim dalı haline gelerek gelişen ve eğitimleri yapılan, klinik mühendisliği, biomekanik mühendisliği, rehabilitasyon mühendisliği gibi alanların tanımları yetki ve sorumlulukları araştırılarak açıklanmaktadır. Ülkemizde ve dünyada biyomedikal mühendislik eğitimi, biyomedikal cihaz teknolojisi eğitimi programları araştırılarak, bugünkü eğitim yapısı hakkında bilgi edinmek istenmiş, bu nedenle yurt içi ve yurt dışı üniversite ve eğitim kurumlarından bilgi toplanmıştır. Ülkemizdeki bu alanda eğitim veren bazı kurumlardan maalesef yeterli bilgi alınamamıştır. Biyomedikal cihaz teknolojisi konusunda tekniker, teknisyen eğitim ve öğretim hizmetlerini verecek öğretmen için bir program önerisi geliştirilerek, bu programdaki derslerin amaçları ve konularına ilişkin ayrıntılar tespit edilmiştir. Tekniker ve teknisyenlerde bulunması gereken özellikler göz önüne alınarak, biyomedikal cihaz teknolojisi konusunda eğitim veren meslek yüksek okulları ve teknik liseler için eğitim programları geliştirilerek her derse ilişkin konuların genel kapsamı araştırılarak verilmiştir. V
SUMMARY This thesis has seven chapters, the main purpose of which is the research and development of biomedical electronics teachers education curriculum and biomedical equipment technology technologist and technician education curriculum. In the first chapter, Research and studies related with biomedical engineering and technician education which have been done in Türkiye are presented. Biomedical engineering, clinical engineering, bio mechanic engineering, rehabilitation engineering and others are described and, their responsibilities are investigated and explained. A suggested teacher education curriculum has been designed about biomedical electronics technology which is suitable for the teachers of biomedical equipment technology technician schools. Also, objectives and contents of each course have been determined, all details have been given. The characteristics of technicians have been taken into consideration while their education curriculum was being planned. Technical Lycee and Vocational High School curriculum were designed to give importance of the characteristics which every technician should preserve. General course contents are prepared. VI