Tez No İndirme Tez Künye Durumu
641703
Fractional order feedback control of nonlinear aerial systems / Doğrusal olmayan hava sistemlerinin kesir dereceli geribeslemeli kontrolü
Yazar:MURAD ALMUNTHER IKREMA YAGHI
Danışman: Prof. Dr. MEHMET ÖNDER EFE
Yer Bilgisi: Hacettepe Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Bilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı / Bilgisayar Mühendisliği Bilim Dalı
Konu:Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol = Computer Engineering and Computer Science and Control
Dizin:
Onaylandı
Doktora
İngilizce
2019
131 s.
Bu tezde, yüksek hızlı bir uçuş hedefini takip etmek için bir radar güdümlü füzeye bir Kesir Derceli Düzen Oransal İntegral Türev denetleyici sistemi tanıtılmış ve uygulanmıştır. Birçok yeni akıllı ayarlama tekniği bu denetleyiciye önerilmiş ve uygulanmıştır ve bu ayarlama yöntemlerinin her biri 2-norm, ∞-norm, radar izleme performansı, uçuş sırasındaki saldırı açısı, normal hızlanma verimliliği ve kaçırma mesafesinin değeri ile ifade edilen isabet doğruluğu gibi birçok performans ölçümü ile incelenmiştir. Bu ayarlama yöntemlerinden bazıları, gürültü ve hata kaynaklarının etkisi altında test edilmiştir. Ayrıca, bu ayarlama yöntemleri, literatürdeki diğer standart yöntemlerle karşılaştırılmıştır. Simülasyon sonuçları, bu ayarlama yöntemlerinin etkinliğini göstermiş, özellikle genetik algoritma ile ilişkili yeni sinirsel H2/H∞ optimizasyon tekniği çok küçük bir kaçırma mesafesi elde etmiş, aynı zamanda tüm uçuş süresi boyunca ve özellikle çarpışmaya yakın iken füzenin saldırgan olduğu durumda pürüzsüz ve etkili bir kontrolün yanı sıra mükemmel bir izleme başarımı sergilemiştir.
In this dissertation, a system of Fractional Order Proportional Integral Derivative controller is introduced and implemented to a radar-guided missile in order to track a high-speed flying target. Many novel intelligent tuning techniques are proposed and implemented to this controller and each of these tuning methods is examined by a number of performance metrics such as 2-norm, ∞-norm, radar tracking performance, angle of attack during flight, normal acceleration efficiency and the missile hitting accuracy expressed by the value of miss distance. Some of these tuning methods are tested under the effect of noise and error sources. Also, these tuning methods have been compared with other standard methods from the literature. The simulation results proved the effectiveness of these tuning methods especially the novel neural H2/H∞ optimization technique associated with genetic algorithm achieves an excellent tracking performance with a very low value of miss distance as well as a very smooth and effective control of the missile during the whole flight time, and especially at the vicinity of impact where the behavior of the missile becomes very aggressive.