Tez No İndirme Tez Künye Durumu
61303 Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.
Anadolu Selçuklu devri duvar çinilerinin günümüz yer ve duvar karosuna yansıması /
Yazar:VECİYE DÜZARATOĞLU
Danışman: YRD. DOÇ. DR. NUMAN ARSLAN
Yer Bilgisi: Anadolu Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü
Konu:Güzel Sanatlar = Fine Arts ; Sanat Tarihi = Art History
Dizin:Anadolu Selçukluları = Anatolian Seljuks ; Duvar kaplamaları = Wall claddings ; Fayans = Tile ; Seramik endüstrisi = Ceramic industry ; Türk çini sanatı = Turkish tile art ; Çini sanatı = Tile art
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
1997
79 s.
ÖZET "Anadolu Selçuklu devri çini desenlerinin, günümüz yer ve duvar karosuna yansıması" adlı yüksek lisans tezinin birinci bölümünde Orta Asya'dan günümüze Türk çini sanatının tarihçesi kısaca ele alınarak anlatılmaya çalışılmıştır. "Anadolu Selçuklu çini teknikleri" adlı ikinci bölümde, Anadolu Selçuklu döneminde kullanılan çini tekniklerinin, mimari yapılara göre kullanıldığı yerler örneklerle açıklanmıştır. "Anadolu Selçuklu çini motifleri"nin yer aldığı üçüncü bölüm Anadolu Selçuklu döneminde kullanılan, figür, bitkisel, geometrik ve yazı motifleri anlatılmıştır. "Günümüzde yer ve duvar karosu üretimi" adlı son bölümde ise seramik ve üretimi, seramiğin günümüzde uygulama biçimleri, yer ve duvar karosunun kullanım alanları, sanatsal ve endüstriyel üretimde tasarım ve bu üretimden örnekler verilerek, günümüzde yapı malzemesi olarak üretilen seramiğin, Anadolu Selçuklu desenlerinden etkilenmesi ve yeni yorumlarla çağdaş mamuller olarak hazırlanması anlatılmaktadır.
ABSTRACT The present master thesis has been titled as "The reflection of Anatolian Seljukian period tiles into present day ground and wall porcelain". In the first part of the thesis the history of Turkish tiles art from Middle Asia until today has been briefly viewed. In the second part titled "Anatolian Seljukian tiles techniques", the tiles techniques used in the era of Anatolian Seljukian have been explained through examples with particular reference to architectural constructions where they were applied. In the third part which is about Anatolian Seljukian tiles motives; the figures, vegetal, geometrical and calligraphy motives used in Anatolian Seljukian period have been described. In the final part titled "The production of ground and wall porcelain today", ceramics and its production, applications of ceramics today, applications areas of ground and wall porcelain, representation in artistic and industrial production as well as examples of such a production have been tackled. How ceramics -which is produced as construction material today- has been influenced by Anatolian Seljukian patterns and how it has been a modern product through recent interpretations have also been explained.