Tez No İndirme Tez Künye Durumu
161359
A study on the structural and process quality of early childhood education and care centers in Ankara / Ankara ilindeki okulöncesi eğitim kurumlarının yapısal ve işlevsel kalitesi üzerine bir çalışma
Yazar:BELKIS TEKMEN
Danışman: YRD. DOÇ. DR. ZEYNEP ERDİLLER
Yer Bilgisi: Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Ana Bilim Dalı / Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:
Onaylandı
Yüksek Lisans
İngilizce
2005
118 s.
Okulöncesi dönemin öneminin dünya genelinde anlaşılmasına bağlı olarak, ülkemizdeki okulöncesi kunımlannm sayısında da çarpıcı bir artış görülmektedir. Ancak bu niceliksel artış beraberinde nitelik sorgulanmasını da gündeme getirmektedir. Bu çalışmada, Ankara il merkezindeki okulöncesi eğitim kurumlarının yapısal ve işlevsel kalitesi araştırılmış ve bağlı oldukları kurumlar bazında katılaştırmaları yapılmıştır. Bu çalışmanın veri toplama ve analizinde nitel ve nicel araştırma teknikleri kullanılmıştır.Anahtar Kelimeler Okulöncesi eğitim, yapısal kalite, İşlevsel kalite.
Due to the recognition of the significance of early childhood years worldwide mere has been a dramatic increase in the number of early childhood education programs in Turkey. However, the increase in the quantity of such programs brings the question of quality. İn this study structural and proces quality of early childhood education and care centers in Ankara is investigated and compared depending on the institutions may are affiliated to. The data for this study is gathered through a combination of quantitative and qualitative methods.Keywords: Early childhood education, structural quality, process quality.