Tez No İndirme Tez Künye Durumu
50532 Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.
Design and performance evaluation of a banyan network based interconnection structure for ATM switches / ATM Anahtarları için banyan ağı temelli bir ara bağlantı yapısının tasarlanması ve başarımının değerlendirilmesi
Yazar:SEMA F. OKTUĞ
Danışman: DOÇ.DR. M. UFUK ÇAĞLAYAN
Yer Bilgisi: Boğaziçi Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü
Konu:Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol = Computer Engineering and Computer Science and Control
Dizin:Bilgi ağları = Information networks ; Paket anahtarlama = Packet switching
Onaylandı
Doktora
İngilizce
1996
200 s.
IV ÖZET Anahtarlar yüksek hızda veri taşıyan ağlarda en önemli darboğazlarından biridir. Hızlı veri ortamlarına yerleştirilen anahtarlar giriş bağlantı kapılarına gelen verileri yönlendirebilmek için çok yüksek hızlarda çalışmak zorundadır. Eğer anahtarlar yüksek hızlarda gelen verileri yönlendirmeye uygun bir şekilde tasarlanmamışlarsa yüksek hızlı iletişim ağlarım etkin bir şekilde kullanmak olanaksızlasın ATM ağlan yüksek hızlarda bilgi iletimi için kullanılır. ATM ortamına uygun anahtarlar tasarlayabilmek için pek çok teknik geliştirilmiştir. Kullanılan tekniklerin en önemlileri yüksek derecede paralellik, kendi başına yönlendirme, modülerlik ve VLSI uygulamasına olan yatkınlıktır. Bir çok arabağlantı yapısı arasında, banyan ağlan ATM anahtarlarında çokça kullanılırlar. Bu tezde banyan ağı temelli yeni bir arabağlantı yapısı (Plane Interconnected Parallel Network: Yüzey Arabağlantıh Paralel Ağ) önerilmiştir. Burada amaçlanan banyan ağlarının ATM anahtarlarında kullanılan özelliklerinden faydalanmak ve daha iyi başarımı olan bir arabağlantı yapısı gehştirmektir. Önerilen yapının iş çıkarma başanrmmn tektürel trafik alfanda banyan ağı temelli arabağlantı yapılannm başaranından daha iyi olduğu çözümlemeli olarak ve benzetim yöntemleri kullanılarak gösterilmiştir. Aynca, bu tezde, banyan ağlannın başanmmı iyileştirmede kullanılan başlıca teknikler irdelenmiş ve bunlann bir sınıflandırması sunulmuştur. Önerilen arabağlantı yapısı ve onun başanmmı değerlendirmek için yapılan çalışmaların yam sıra ATM ağı ortamının gereksinimlerine uyan bir trafik yaratan benzetim temelli bir anahtar trafik üreteci de önerilmiştir. Bunun yam sıra, çoktürel anahtar trafiği modellemesinin önemi düşünülerek entropi temelli bir heterojenlik ölçütü önerilmiştir ve bu ölçütün çoktürel anahtar trafikleri ile ilintisi saptanmıştır.
IH ABSTRACT In networks capable of transfering high data rates, switches create the most significant bottlenecks. Switches deployed in such fast transmission environments should also operate at very high rates to be able to handle the flood of data arriving at their input ports. If the switches are not properly designed and constructed to handle the high rates of arriving data, then it is not possible to benefit from new networks with high speed transmission media. ATM networks are used to transfer high data rates. In order to design switches appropriate for the ATM environment, various techniques and structures which are mainly based on a high degree of parallelism, self-routing, modularity, and suitability for the VLSI implementation are employed. Among many interconnection structures, banyan networks are widely preferred to be used in multistage ATM switches. In this thesis, a new banyan network based interconnection structure, called the Plane Interconnected Parallel Network (PIPN), is introduced. The aim is to exploit the properties of banyan networks for use in ATM switches while improving the performance by alleviating drawbacks of banyan networks. It is shown analytically and by simulation that the performance of the PIPN is better than those of banyan network based interconnection structures under heterogeneous traffic requirements. Moreover, all major performance enhancing techniques employed in banyan network based interconnection structures and switches are studied and their taxonomy is presented. In relation to the proposal of the PIPN and the work to evaluate its performance, a simulation based ATM switch traffic generator which creates traffic adhering to the requirements of ATM networks is also introduced. Furthermore, considering the importance of modeling the heterogeneous traffic, a heterogeneity measure mainly based on the entropy of the incoming switch traffic is proposed.