Tez No |
İndirme |
Tez Künye |
Durumu |
201370
|
|
Altı sigma metodolojisi ve bir işletmede örnek uygulama / Six sigma methodology and a case study at a company
Yazar:ERDEM EVREN
Danışman: YRD. DOÇ. DR. BAHADIR GÜLSÜN
Yer Bilgisi: Yıldız Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı
Konu:Endüstri ve Endüstri Mühendisliği = Industrial and Industrial Engineering
Dizin:Altı sigma yöntemi = Six sigma method
|
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2006
141 s.
|
|
Bu tezin amacı, Altı Sigma kavramını ve önermis oldugu iyilestirme adımlarınıdetaylı incelemek ve sirketlerin Altı Sigma sürecine hazırlık ve süreç asamalarını netbir biçimde ortaya koymaktır. Örnek Altı Sigma uygulaması ile tüm bu metodolojininbüyük resmi özetlenmeye çalısılmıstır.Globallesmenin sonucunda aradaki sınırlar ekonomik anlamda yok olmayabaslamıstır. Sirketler, günümüz kosulları içerisinde maliyetlerini minimize etmeninyollarını aramaktadırlar. Bunu yaparken aynı zamanda müsterilerine sunduklarıhizmet /ürün kalitesini de korumak zorundadırlar. Altı Sigma, bu noktada sirketlerindeneyebilecekleri en etkin yöntemlerden biridir. Altı Sigma, müsteri odaklı birmetodolojidir ve müsterinin temel gereksinimlerine kulak vermeyi sorununun çözümüiçin baslangıç sayar. yilestirme süreçleri yardımıyla sirket içerisinde mevcutsüreçlerin tekrar gözden geçirilmesini ve hatta sorgulanmasını saglayarak kültürdegisimine yol açar.Anahtar kelimeler : müsteri odaklı metodoloji, müsterinin temel gereksinimleri,süreç, kültür degisimi, iyilestirme adımları
|
|
This research work aims to analyze the ?Six Sigma? concept and its proposedimprovement steps by putting forward clearly all the necessary preparations for ?SixSigma? within all phases of the whole process.As a result of globalism, borders seem to disappear in economical perspective. Withincurrent conditions, companies are focusing on cost-cutting solutions. They have tokeep their service / product qualities in the same level during these efforts. At thatpoint, Six Sigma is one of the most effective ways that companies can try. Six Sigmais a customer based methodology and it takes considering customer?s basicrequirements as a first step for the solution. Within all these improvement steps,fundamental process of the company is reanalyzed and even reengineered which leadsto a cultural innovation for the company.Keywords : customer based methodology, customer?s basic requirements, process,cultural innovation, improvement steps |