Tez No İndirme Tez Künye Durumu
201370
Altı sigma metodolojisi ve bir işletmede örnek uygulama / Six sigma methodology and a case study at a company
Yazar:ERDEM EVREN
Danışman: YRD. DOÇ. DR. BAHADIR GÜLSÜN
Yer Bilgisi: Yıldız Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı
Konu:Endüstri ve Endüstri Mühendisliği = Industrial and Industrial Engineering
Dizin:Altı sigma yöntemi = Six sigma method
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2006
141 s.
Bu tezin amacı, Altı Sigma kavramını ve önermis oldugu iyilestirme adımlarını detaylı incelemek ve sirketlerin Altı Sigma sürecine hazırlık ve süreç asamalarını net bir biçimde ortaya koymaktır. Örnek Altı Sigma uygulaması ile tüm bu metodolojinin büyük resmi özetlenmeye çalısılmıstır. Globallesmenin sonucunda aradaki sınırlar ekonomik anlamda yok olmaya baslamıstır. Sirketler, günümüz kosulları içerisinde maliyetlerini minimize etmenin yollarını aramaktadırlar. Bunu yaparken aynı zamanda müsterilerine sundukları hizmet /ürün kalitesini de korumak zorundadırlar. Altı Sigma, bu noktada sirketlerin deneyebilecekleri en etkin yöntemlerden biridir. Altı Sigma, müsteri odaklı bir metodolojidir ve müsterinin temel gereksinimlerine kulak vermeyi sorununun çözümü için baslangıç sayar. yilestirme süreçleri yardımıyla sirket içerisinde mevcut süreçlerin tekrar gözden geçirilmesini ve hatta sorgulanmasını saglayarak kültür degisimine yol açar. Anahtar kelimeler : müsteri odaklı metodoloji, müsterinin temel gereksinimleri, süreç, kültür degisimi, iyilestirme adımları
This research work aims to analyze the ?Six Sigma? concept and its proposed improvement steps by putting forward clearly all the necessary preparations for ?Six Sigma? within all phases of the whole process. As a result of globalism, borders seem to disappear in economical perspective. Within current conditions, companies are focusing on cost-cutting solutions. They have to keep their service / product qualities in the same level during these efforts. At that point, Six Sigma is one of the most effective ways that companies can try. Six Sigma is a customer based methodology and it takes considering customer?s basic requirements as a first step for the solution. Within all these improvement steps, fundamental process of the company is reanalyzed and even reengineered which leads to a cultural innovation for the company. Keywords : customer based methodology, customer?s basic requirements, process, cultural innovation, improvement steps