Tez No İndirme Tez Künye Durumu
220714
The children who start life with separation and the volunteers who do not play the three monkeys: The effects of the volunteer program of Koç University on the development of institutionalized children / Koç Üniversitesi minik yürekler projesinin kurumda kalan korunmaya muhtaç çocuklar üzerindeki etkileri
Yazar:SUZİ LEVİ MİZRAHİ
Danışman: PROF. DR. ÇİĞDEM KAĞITÇIBAŞI
Yer Bilgisi: Koç Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Psikoloji Bölümü / Gelişim Psikolojisi Ana Bilim Dalı / Gelişim Psikolojisi Bilim Dalı
Konu:Psikoloji = Psychology ; Sosyoloji = Sociology
Dizin:Çocuk gelişimi = Child development ; Çocuk psikolojisi = Child psychology ; Çocuk-kimsesizler yurdunda yaşayan = Child-institutionalized ; Çocukların korunması = Child protection
Onaylandı
Yüksek Lisans
İngilizce
2008
152 s.
Korunmaya muhtaç çocukların bakımı en yaygın biçimde sosyal kurumlarda gerçekleşse de, bazı kurumlardaki çocuklar sosyal ve duygusal yoksunluk deneyimlemektedirler (MacLean, 2003; Smyke ve digerleri, 2007). Kurumlarda erken dönemde yoksunluk yaşayan çocuklarin gelişimlerinin beş alanının olumsuz bir biçimde etkilediği gözlemlenmiştir. Bu alanlar; sosyal gelişim, dil gelişimi, duygusal gelişim, ince ve kaba motor koordinasyonu ve bilişsel gelişimdir.Bu çalışmanın amacı, Koç Üniversitesindeki Minik Yürekler Projesinde çalışan gönüllülerin haftalık ziyaretlerinin kurumlarda kalan korunmaya muhtaç çocukların sosyal, duygusal, motor ve dil gelişimine olan etkisinin değerlendirilmesidir.Çalışmanın örneklemi Bahçelievler Çocuk Yuvası'nda yaşları 12 ile 36 aylık olan 16 çocuğu kapsamaktadır. Kontrol grubu ise aynı yaş grubundaki Kocaeli ve Bursa'daki kurumlarda ikamet eden 12 çocuğu kapsamaktadır.Çocukların gelişimlerini inceleme nedeniyle Ankara Gelişimsel Tarama Envanteri önce ve sonra sınanmak üzere 2 kez verildi. Araştırmacı tarafından her kurumda 3 aylık süre içinde sistematik inceleme yapıldı.Veriler, iki grubu (kurumda ikamet eden ve gönüllüleri olanlarla, kurumda olan ama gönüllüleri olmayan çocuklar ) kıyaslanarak ve her çocuğun kendi gelişiminin önceki ve sonraki testlerinin sonuçlarını kıyaslıyarak incelendi. Araştırmacının sistematik gözlemleri temel alınarak kantitatif sonuçlar da incelendi.Araştırmanın sonuçları, her hafta gönüllüleri tarafından ziyaret edilen çocukların Ankara Gelişimsel Tarama Envanterinde genel gelişimleri ile sosyal gelişim alanlarının anlamlı biçimde yükseldigini göstemektedir. Önce ve sonraki yapılan testlerde dil gelişimi, ince motor gelişim, kaba motor gelişim alanlarında belirli fark görülmemiştir.
Although institutions are one of the most common ways to look after needy children, the children in institutions often experience socio-emotional deprivation and even material deprivation in some institutions (MacLean, 2003; Smyke et al., 2007). Early deprivation that the children in institution experience may have effects on five different areas of development which are social development, language development and communication, emotional development, fine-motor coordination, and cognitive development (Giese & Dawes, 1999).The goal of the present study is to assess the trajectory of change of the social, emotional, motor and language development of the institutionalized children visited weekly by the volunteers of Koç University Minik Yürekler Project (KUMYUP).The sample of the present study consists of 16 children between 12 and 36 months old currently residing in the Bahçelievler Child Protection Center. The control group consists of 12 children in the same age group currently residing in institutions in Kocaeli and Bursa.In order to analyze children?s development, Ankara Developmental Screening Inventory was administered two times as a pre and post test. Also systematic observation for three months in each institution was made by the researcher.The results indicate that children who were weekly visited by the volunteers scored significantly higher in general development and social development areas of Ankara Developmental Screening Inventory. There were not statistically significant differences between the pre and post test scores for language development, fine motor development and gross motor development.Based on the findings of the study, some policy recommendations about institutionalization are made.