Tez No İndirme Tez Künye Durumu
116474 Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.
A Performance measurement fromework developed for the Faculty of Engineering of METU / ODTÜ Mühendislik Fakültesi için geliştirilmiş performans ölçüm yaklaşımı
Yazar:ESRA TUĞCU
Danışman: PROF. DR. ÖMER SAATÇİOĞLU
Yer Bilgisi: Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı
Konu:Endüstri ve Endüstri Mühendisliği = Industrial and Industrial Engineering
Dizin:Orta Doğu Teknik Üniversitesi = Middle East Technical University ; Performans ölçümleri = Performance measurements ; Üniversite yönetimi = University management
Onaylandı
Yüksek Lisans
İngilizce
2001
131 s.
oz ODTÜ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ İÇİN GELİŞTİRİLMİŞ PERFORMANS ÖLÇÜM YAKLAŞIMI TUĞCU, Esra Yüksek Lisans, Endüstri Mühendisliği Bölümü Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Ömer SAATÇİOĞLU Eylül 2001, 119 sayfa Bu çalışmada, ODTÜ Mühendislik Fakültesi için bir performans ölçüm yaklaşımı önerilmiştir. Performans ölçümünde kullanılan değişik yaklaşımların tanıtılmasından sonra mühendislik fakültesi üst yönetimi için en uygun olanın "balanced scorecard" yaklaşımı olduğu düşünülmüştür. "Balanced scorecard" vasıtasıyla yöneticiler fakülteyi dört boyutta izleyebilirler. Bu boyutlar; akademik yönetim boyutu, operasyonel boyut, öğrenci ve paydaşlar boyutu ve geliştirme-öğrenme boyutudur. Kullanılan ölçüler fakültenin misyonu ve amaçları ile uyumludur. Boyutlarla ilgili ölçüleri belirlemek için ilk olarak anket çalışması düzenlenmiştir. Daha sonra operasyonel ve geliştirme-öğrenme boyutlarıyla ilgili ölçülere faktör analizi uygulanmıştır. Faktör analizinde birçok performans ölçüsü, 13 yıllık bir periyotta en kritik ve az sayıdaki ölçüyü belirlemek amacıyla analiz edilmiştir. Anahtar kelimeler: Performans Ölçümü, Performans Ölçüleri, "Balanced Scorecard", Faktör Analizi, Üniversite Yönetimi v
ABSTRACT A PERFORMANCE MEASUREMENT FRAMEWORK DEVELOPED FOR THE FACULTY OF ENGINEERING OF MIDDLE EAST TECHNICAL UNIVERSITY TU?CU, Esra. M.Sc, Department of Industrial Engineering Supervisor: Prof. Dr. Ömer SAATÇİOGLU September 2001, 1 19 pages In this thesis, a performance measurement framework is proposed for the faculty of engineering of METU. After introducing several frameworks mostly used for performance measurement, a top-level balanced scorecard is considered as a more appropriate approach for the engineering faculty. With the balanced scorecard approach, administrative board can monitor the faculty from four perspectives: academic management, internal business, student and stakeholder, and innovation and learning. The measures considered are in accordance with the mission and objectives of the engineering faculty. To determine them corresponding to these perspectives, first, a survey study is conducted. Second, a factor analysis is performed to measures for internal business, and innovation and learning perspectives. Several performance indicators are examined in the factor analysis, with a period of 13 years, to select critical few indicators with a minimum loss of information. mKeywords: Performance Measurement, Performance Indicators, Balanced Scorecard, Factor Analysis, University Administration IV