Tez No |
İndirme |
Tez Künye |
Durumu |
703205
|
|
Generating ad creatives using deep learning for search advertising / Arama motoru reklamcılığı için derin öğrenme kullanarak reklam oluşturma
Yazar:KEVSER NUR ÇOĞALMIŞ
Danışman: DOÇ. AHMET BULUT
Yer Bilgisi: İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Bilgisayar Bilimleri ve Mühendisliği Ana Bilim Dalı
Konu:Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol = Computer Engineering and Computer Science and Control
Dizin:İnternet reklamları = Internet advertisings
|
Onaylandı
Doktora
İngilizce
2020
62 s.
|
|
Bu çalışmada "tekrarlayan yapay sinir ağı" kullanarak reklam kreatifi oluşturmayı
otomatikleştiren bir model oluşturduk. Reklamı yapılacak olan ürüne ait bir varış say-
fası, o ürünle ilgili reklam oluşturmak için kullanılması mümkün olan ilgili metinleri
içermektedir. Otomatik reklam kreatifi oluşturma problemini bir metin özetleme sorunu
olarak ele aldık ve "Uzun Kısa Vadeli Hafıza Ağları" kullanarak dizi alıp dizi üreten
bir model oluşturduk. Bu modelde, kaynak dizisi sabit boyutlu bir vektör olarak tem-
sil edilir ve bu vektör o dizinin tüm kontekst içindeki anlamını ifade eder. Modele ait
dekoder ise çıktı dizisini tahmin etmek için, girdi olarak modele sağlanmış olan bu
vektörü kullanır.
Önerilen yaklaşımın geçerliliğini incelemek için temel olarak dört farklı veri seti
üzerinde testler yaptık. Yapılan testlerin sonuçları, D temp adlı şablona dayalı olarak
oluşturulmuş olan bir veri kümesi kullanılarak, hiper parametrelerle oluşturulan mod-
elin, kaliteli reklam kreatifleri oluşturabildiğini göstermiştir. Modelin içerik olarak
daha zengin bir veri kümesi ile eğitilmesi ve daha iyi hiper-parametre ile çalıştırılması
modelin performansını artırdı. İçerik açısından daha zengin olan veri kümesi D rich ,
Dtemp 'den 20 kat daha fazla farklı kelime içerdiğinden, Drich veri kümesinin boyu-
tunu artırmanın, modelin daha kaliteli reklam kreatifleri oluşturmasını sağlaması bek-
lenmektedir. Bununla birlikte modelin eğitilmesi aşamasında kaynak ve hedef veri
kümeleri ortak diziler paylaştığında, modelin en iyi reklam öğelerini oluşturduğunu
gözlemledik. Ayrıca, veri kümesinin sayısal olarak ifade edilmesi için GloVe kelime
vektör modeli kullanıldığında, modelin performansı 3 kata kadar arttırıldı.
|
|
We propose an automatic ad creative generation using a recurrent neural net-
work. A landing page being advertised includes relevant text data, which can be used
for generating ads. We formulated the ad creative generation task as a text summariza-
tion problem and built a sequence to sequence model with a Long Short Term Memory
network. In this network, a source sequence is encoded and represented as a fixed-size
vector, which represents the context of the sequence. The decoder uses the source
encoding to predict the target sequence.
In order to assess the validity of the proposed approach, we experimented on
four different datasets. The empirical evaluations have shown that the proposed model
can generate relevant ad creatives on a template-based dataset Dtemp with moderate
hyper-parameters. Training the model with more content increased the performance
of the model due to better hyper-parameter tune-up. Since the rich-in-context dataset
Drich includes 20x more unique words than Dtemp , we expect that increasing the size of
Drich even further enables the network to generate more relevant ads. We observed that
when the source and target shared common sequences during the training, the model
produced the best ad creatives. Also, GloVe word embedding for input representation
improved the performance of the network. |