Tez No |
İndirme |
Tez Künye |
Durumu |
468354
|
|
Sağlık iletişiminde sosyal medya kullanımı ve sağlık okuryazarlığına etkisi; Beyoğlu örneği / Social media use in health communication and its effects on health literacy; the case of Beyoğlu district
Yazar:DEFNE AYGÜN
Danışman: YRD. DOÇ. DR. TALAT FİRLAR
Yer Bilgisi: Beykent Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı / Hastane ve Sağlık Kur. Yön. Bilim Dalı
Konu:Sağlık Kurumları Yönetimi = Health Care Management ; İşletme = Business Administration
Dizin:Medya = Media ; Medya ilişkileri = Media relations ; Sağlık iletişimi = Health communication ; Sağlık iletişimi = Health communication ; Sağlık okuryazarlığı = Health literacy ; Sosyal medya = Social media ; İletişim = Communication ; İnternet = Internet
|
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2017
103 s.
|
|
Son yıllarda hızla gelişen internet, zengin portalı ile sosyal medya ağlarını karşımıza çıkarmaktadır. Yeni bir iletişim anlayışı olan sosyal medya, sağlık iletişimi aracı olarak da popüler kullanıma sahiptir. Sağlık iletişimcileri, kurumlar ve şahıslar tarafından sağlık konulu eğitim, bilgilendirme, reklam ve kampanyalar dahil olmak üzere sağlık enformasyon sistemleri oluşturulmaktadır.
Çalışmanın konusu, sağlık iletişimi aracı olarak sosyal medya kullanımının sağlık okuryazarlığı düzeyine pozitif katkı sağladığı savı ile belirlenmiştir. Konu ile ilgili literatür taraması yapılmıştır. Sosyal medyanın sağlık iletişimi rolü ile insanlar üzerindeki etkililik durumu, insanların kullanım sıklığı, buradan edinilen sağlık bilgisi ve haberlerine karşı tutumları seçilen bir bölgede anket yöntemi ile yapılan saha çalışmasıyla ortaya konulmuştur.
Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde, ankete katılanların büyük bir çoğunluğunun sosyal medya ağlarını aktif olarak kullandıkları, bu iletişim kanalı yoluyla verilen sağlık haberlerine ilgi duydukları, ancak bilgi kaynağına tam bir güven duymadıkları görülmüştür. Buradan çıkan sonuca göre denilebilir ki, sağlık iletişimi ile sağlık okuryazarlığının yükseltilmesi hedefinin gerçekleştirilmesinde, sosyal medyanın sağlık iletişimi aracı olarak kullanılmasının hedef kitle üzerinde etkili olabilmesi için, daha güvenilir ve kontrollü sağlık enformasyonunun nasıl yapılabileceği hakkında önerilerde bulunulmuştur.
|
|
In recent years, the internet which had been developing rapidly with wealthy portals creates the social media networks. Social media, which is a new communication concept, has popular usage as a means of health communication tool. Health information systems refer to transmits information, health education, advertisement and campaigns related to the health of individuals or the activities of organisations that work within the health sector.
The argument of study is that the use of social media as a means of health communication tool has positively contributed to the level of health literacy. The literature research was made about the subject. Health communication role of social media, its effect on people, the frequency of use by people, the health information and people's attitudes towards the health news were revealed by a field study conducted by a survey method in a selected region.
In evaluating the research results, it was seen that a large majority of participants in the survey actively use social media networks. They also were interested in health news on social media, but they don't have complete confidence in the source of the information. According to the result, suggestions have been made about how to make more reliable and controlled health information for the achievement of the goal of raising health literacy through health communication tool. Also the result makes proposals in order to be effective of the use of social media as a means of health communication tool on the target group. |