Tez No İndirme Tez Künye Durumu
147638
A study on novice classroom teacher's problems with regular alternative certificates / Alandan ve alan dışından ilköğretim sertifikası alarak atanan sınıf öğretmenlerinin mesleki sorunları
Yazar:PERVİN OYA TANERİ
Danışman: YRD. DOÇ. DR. AHMET OK
Yer Bilgisi: Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:Eğitim sorunları = Education problems ; Meslek sertifikasyonu = Occupational cerftification ; Mesleki eğitim = Vocational education ; Mesleki sorunlar = Vocational problems ; Sınıf öğretmenleri = Class teachers ; Öğretmenler = Teachers
Onaylandı
Yüksek Lisans
İngilizce
2004
137 s.
Bu çalışmanın amacı Eğitim Falcültelerinin sınıf öğretmenliğinden mezun olan öğretmenlerle sınıf öğretmenliği dışından mezun olan ve öğretmenlik sertifikasına sahip sınıf öğretmelerinin, mesleklerinin ilk üç yılında karşılaştıkları sorunları araştırmaktır. Bu çalışmada öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar, alandan ya da alan dışından olmaları, cinsiyet, çalıştıkları il, mezun oldukları kurum, yaş, mezuniyet yılı, atanma yılı, öğretmenlik yaptıkları süre, okuldaki öğretmen sayısı, sınıflarmdaki öğrenci sayısı, okuttukları sınıf türü gibi değişkenler açısından da incelenmiştir. Bu çalışmanın örneklemi Ordu, Samsun ve Sinop'ta görev yapan sımf öğretmenleridir. Bu şehirlerde görev yapan 300 öğretmenden araştırma anketini doldurmaları istenmiştir. 300 öğretmenden 275'i (128 bayan, 147 erkek) anketi tamamlayıp göndermiştir. Toplanan veriler frekans, yüzde, aritmetik viortalama, ve standart sapma gibi betimleyici istatistikler ile t-testi ve varyans analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Bulgular, sınıf öğretmenlerinin en çok birleştirilmiş sınıflarda eğitim, İlköğretim I. kademe ile ilgili yasa, tüzük, yönetmelik ve genelgeleri anlama ve uygulama, ilk okuma yazma öğretimi ve öğretim etkinlikleriyle ilgili araç-gereçleri hazırlarken sorun yaşadıklarını diğer yandan öğrencilerin derse katılımını sağlamakta ve diğer öğretmenler iletişim kurmakta sorun yaşamadıklarını göstermiştir. Araştırma bulguları alan dışından öğretmenlik meslek sertifikası alarak atanan sınıf öğretmenlerinin, alandan atanlara göre daha çok sorunla karşılaştıklarını göstermektedir. Ayrıca, cinsiyet, öğretmenlikteki deneyim, okuldaki öğretmen sayısı, okuttukları öğrenci sayısı ve okutulan sınıf türünün karşılaştıkları sorunlar üzerinde etkisi olmadığı görülmüştür. Anahtar Sözcükler: Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerin Mesleki Sorunları, Öğretmenlik Meslek Sertifikası, Öğretmen Eğitimi. vı ı
The purpose of the study was to explore the problems of first three-year classroom teachers who graduated from regular teacher education programs and alternative certificate programs. The study also aims at examining the problems in relation to the type of certification, gender, cities they work in, institutions they graduated from, age, graduation year, recruitment year, teaching practice, number of teachers in the schools, class size, and type of classroom they teach. The subjects of this study were elementary school classroom teachers, from Ordu, Samsun and Sinop. A total of 300 teachers in these cities were asked to fill out a questionnaire. Of the 300 teachers, 275 teachers (128 females, 147 males) completed and returned the questionnaires. The researcher for the purpose of data collection prepared a IVquestionnaire that consisted of a 1 9-item demographic data sheet, and 24-item five points Likert type questionnaire. The collected data was analyzed by using descriptive statistics such as frequencies, percentages, means and standard deviations, as well as t.test, and ANOVA. The findings indicated that classroom teachers mostly face problems in teaching compound classes, applying, and understanding the body of current laws, rules and regulations, teaching the reading and writing to elementary school students, in developing supporting teaching materials and in getting students participate to the course. The findings also indicated that the alternative certification teachers experience more professional problems than the regular education teachers. It was observed that gender, city, teaching practice, number of teachers in the school, class size, and type of classroom they teach did not affect the problems experienced by the teachers. Key Words: Professional Problems of Novice Classroom Teachers, Alternative Certification, Teacher Education.