Tez No İndirme Tez Künye Durumu
143329 Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.
An economical analysis of alternative Eastern Black Sea Coastal Highway defense structures / Doğu Karadeniz Sahil Yolu kıyı koruma yapılarının ekonomik analizi
Yazar:UMUR İNANÇ TAŞKIRAN
Danışman: DOÇ. DR. AHMET CEVDET YALÇINER ; PROF. DR. AYŞEN ERGİN
Yer Bilgisi: Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / İnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı
Konu:İnşaat Mühendisliği = Civil Engineering
Dizin:
Onaylandı
Yüksek Lisans
İngilizce
2003
80 s.
Bu tez çalışmasında, Doğu Karadeniz Sahil Yolu Projesi'nde kullanılan ve bu yapılara alternatif olarak tasarlanan kıyı koruma yapılarmm stabiliteleri deneylerle test edilmiş ve sonuç olarak bir ekonomik analiz yapılmıştır. Deneyler ODTÜ İnşaat Mühendisliği Kıyı ve Liman Laboratuarında bulunan dalga kanalında gerçekleştirilmiştir. Deneylerde 8 ayrı kesit modellenmiş, ve model ölçeği, A,L, 1:31.08 olarak kullanılmıştır. Su derinliği yapı önünde 7.5 m olarak kullanılmıştır. Deniz dibi eğimi 1/30 olarak alınarak kanalda aynen tatbik edilmiştir. Deneylerde kullanılan dalga yükseklikleri, H, 3 - 7 m, dalga periyotları, T, 6 - 1 1 sn aralığında değişmektedir. Yapılan karşılaştırmalı ekonomik analiz sonuçlarına göre alternatif kesit tasarımlan arasında yapım maliyeti yaklaşık %50 oranında değişmektedir Anahtar sözcükler: Kıyı koruma yapıları, Hasar, Taş Dolgu Koruma Yapıları, Hidrolik Model, Ekonomik Analiz
In order to analyze the stability of Eastern Black Sea Coastal Highway defense structures constructed with natural stone armor layers, hydraulic model tests were performed under both breaking and non-breaking waves. Eight different alternative cross-sections of the defense structures were constructed in the wave flume in Coastal and Harbor Engineering Laboratory, Civil Engineering Department, METU. Water depth was kept constant at a depth of 7.5 m in front of the structures. Model scale, A,l, was calculated as 1:31.08 using Froude Law. Experiments were carried out for wave heights, H, ranging between 3 - 7 m. with a wave period ranging between 6-11 sec in prototype. A comparative economical analysis of the alternative cross-sections of the defense structures has proven that cost (per meter) differs almost 50% between the alternative cross-sections.Keywords: Coastal Defense Structures, Damage, Rubble Mound, Hydraulic Model Testing, Economical Analysis