Tez No İndirme Tez Künye Durumu
99190 Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.
Kurum bakımındaki çocuklarda nöromotor gelişiminin değerlendirilmesi / Evaluate of the children neuro-motor development under care of SHÇEK
Yazar:GÜLBEYAZ ÖGEYİK
Danışman: PROF. DR. MİNE ÇALIŞKAN
Yer Bilgisi: İstanbul Üniversitesi / Sağlık Bilimleri Enstitüsü / Aile Sağlığı Ana Bilim Dalı
Konu:Aile Hekimliği = Family Medicine ; Halk Sağlığı = Public Health ; Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları = Child Health and Diseases
Dizin:
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2000
92 s.
ÖZET Çalışma yuva bakımı altında olan çocukların nöromotor gelişimlerini etkileyen faktörleri araştırmak amacı ile Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğü'ne bağlı Bahçelievler Çocuk Yuvasında kalan 4-5 yaş arası 110 çocuk üzerinde yürütüldü. Psiko-motor gelişim geriliği olan çocuklar toplam sayıdan çıkartılarak, geriye kalan 103 çocuk değerlendirildi. Araştırmaya alınan çocukların nöromotor gelişimlerini etkilediği düşünülen; yuvaya veriliş yaşı, yuvada kalış süresi, anne ve babanın hayatta olup olmaması, anne-babanın eğitimi, yaş, meslek, sağlık durumları, medeni durumları, çocuğun aileye ve yakınları tarafından ziyaret edilme sıklıkları, çocuğun aile ve yakınları tarafından izine alınma sıklığı, çocuğun televizyon izleme alışkanlığı, çocuğun okul öncesi eğitim programlarından yararlanıp yararlanmadığı hakkında yuvanın sosyal ve eğitsel servis ünitesindeki her çocuk için tutulan kişisel dosyalan incelendi. Araştırmacı tarafından çocuğun bakım ve eğitiminden sorumlu kişilerden anketler yoluyla bilgi toplandı. Sosyal servis ünitesinde çocukların özel dosyalarından çocuğun yuvaya alınışındaki korunma kararı öyküsü, çocuğun yuvada kaldığı süre içindeki değişimleri ve gelişmeleri hakkındaki raporlar incelendi. Araştırmaya alınan her çocuk için Denver II Gelişimsel Tarama Testi çocuk gelişimi ve eğitimcisi tarafından uygulandı. 5 yaşındaki çocukların ince devinsel gelişim sonuçları 4 yaşrndaki çocuklara göre geri bulundu. Erken çocukluk dönemlerinde yuvaya verilen çocuklarda ince devinsel gelişimleri geri bulundu. Erken çocukluk dönemlerinde (0-12 ay) yuvaya verilen çocuklarda dil gelişim sonuçları geri bulundu. Erken bebeklik dönemlerinde yuvaya verilen çocuklarda kaba devinsel gelişim sonuçlan geri bulundu. Yuvada kalış süreleri uzun olan çocukların dil gelişim sonuçları kısa süre kalan çocuklara göre geri bulundu. Yuvada uzun süre kalan çocukların ince devinsel gelişim sonuçları kısa süre kalan çocuklara göre geri bulundu Okul öncesi eğitim programlarından yararlanmayan çocukların Denver Gelişimsel Tarama Testi ince devinsel 75gelişim sonuçları iyi bulundu. Herhangi bir hastalığı olan çocukların Denver Gelişimsel Tarama Testi dil ve kişisel sosyal gelişimleri fazla oranda geri bulundu. 76