Tez No İndirme Tez Künye Durumu
516091
Flipped and blended grammar instruction for b1 level efl classes at tertiary education / Lisans eğitiminde b1 seviyesi için yabancı dil olarak İngilizce öğrenim sınıflarına ters-yüz edilmiş ve harmanlanmış dilbilgisi öğretimi
Yazar:LEYLA KARAKURT
Danışman: DOÇ. DR. NURAY ALAGÖZLÜ
Yer Bilgisi: Hacettepe Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı / İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:Dilbilgisi = Grammar ; Harmanlanmış öğrenme = Blended learning ; Ters-yüz sınıf = Flipped classroom ; Yabancı dil eğitimi = Foreign language education ; Yabancı dil öğretimi = Foreign language teaching ; Üniversiteler = Universities ; İngilizce = English
Onaylandı
Yüksek Lisans
İngilizce
2018
224 s.
Bu çalışma, yabancı dil olarak İngilizce öğrenen ve gramer dersi alan öğrencilerin dil yapılarının zorluğu ve karmaşasıyla başa çıkması ve gramer öğrenmeye yönelik negatif tutumlarını değiştirmesi için onlara yeni bir öğretim modeli geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu sebeple, Türkiye'deki bir yükseköğretim kurumunda, rastgele seçilmiş iki B1 seviyesi dil yeterlik grubu, deney ve kontrol grubu olarak çalışmaya alınmıştır. Karma yöntemli bu çalışma, Başkent Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda 2015-2016 bahar döneminde Ters-yüz edilmiş Gramer Modeli kullanılarak 20 öğrenciye yedi hafta boyunca uygulanmıştır. Araştırma modeli olarak öntest-sontest kontrol gruplu gerçek deneme modeli kullanılmıştır. Karma araştırma yöntemi esas alınmış; nicel veri toplama araçları olarak gramer bilgisi ölçen öntest ve sontest, bilgi ve iletişim teknolojileri okuryazarlığı anketi ve tersten yapılandırılmış gramer sınıfı tutum ölçeği kullanılmıştır. Nitel veri toplama aracı olarak ise, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Öncelikle, her iki gruba öntest uygulanmış ve sonuçlara göre iki grup arasında istatistiksel olarak anlamlı farkın olmadığı bulunmuştur. Deney sonrasında, gruplararası ve grup içi değişimi belirleyebilmek için iki gruba da ilk verilen test tekrar uygulanmıştır. Öntest ve sontest sonuçlarının analizinde bağımsız ve eşleştirilmiş örneklem t- testi uygulanmıştır. Sonuçlara göre, deney grubu öğrencileri uygulamadan sonra kontrol grubundaki öğrencilere kıyasla daha iyi performans sergilemişlerdir. Ayrıca, tutum ölçeğinin frekans analizleri, öğrencilerin büyük bir çoğunluğunun yeni uygulamaya karşı olumlu tutum geliştirdiğini göstermiştir ve bu sonuçların araştırmanın nitel kısmını oluşturan yarı yapılanmış görüşme sonuçlarıyla da örtüştüğü görülmüştür. Bulgulara göre, tersten yapılandırılmış dilbilgisi sınıfı modelinin öğrencilerin dilbilgisi edinimi açısından geleneksel ders anlatımına dayalı öğretim şeklinden daha etkili olduğunu göstermiştir. Tersten yapılandırılmış dilbilgisi sınıfı modelinin, yabancı veya ikinci dil bağlamında kullanılarak dilbilgisi öğrenmedeki zorluk, karmaşa ve bu beceriye yönelik olumsuz tutumlara bir çözüm olabileceği düşünülmektedir. Anahtar sözcükler: Yabancı dil öğrenimi, tersten yapılandırılmış öğrenme, tersten yapılandırılmış dilbilgisi sınıfı, harmanlanmış öğrenme, web temelli öğretim.
This study aimed at developing a new instructional model for English as a Foreign Language (EFL) learners taking grammar classes; to overcome the complexities and difficulties of understanding language structures and their negative attitudes towards it. Therefore, two randomly selected B1 level proficiency groups were taken as the experimental and control groups in a higher education institution in Turkey. A mixed-method study was conducted for seven weeks in School of Foreign Languages at Başkent University during the spring semester of 2015-2016 academic year and Flipped Grammar Class Model was implemented to 20 students. As a quantitative model, pre-test and post-test true experimental design was utilized. The quantitative data collection tools were the grammar proficiency pre-test and post-test, ICT literacy survey, and Flipped Grammar Class Attitude Questionnaire while the qualitative data was gathered through a semi-structured follow-up interview. Firstly, the grammar proficiency pre-test was applied to both groups and the findings revealed that there is not a statistically significant difference in between. After the treatment, the same test was applied to both groups to determine the difference between and within the groups. For the analysis of the pre-test and post-test results, independent and paired samples t-tests were conducted. The results indicated the students in the experimental group outperformed that of the control group. Also, the frequency analysis of the attitude questionnaire revealed that almost all of the students hold positive attitudes towards the model, which was also verified with the semi-structured interview. According to the findings, the Flipped Grammar Class Model is more effective than traditional lecture-based instruction in improving grammar proficiency. It is believed that Flipped Grammar Class Model can be practiced in EFL and ESL contexts, which may overcome difficulties and complexities of language structures together with the negative attitudes towards learning English grammar. Keywords: Foreign language learning, flipped learning, flipped grammar class, blended learning, web-based instruction.