Bu çalısma, Suriye Iç Savası süresince Selamiye kentini vaka arastırması alarak, ontolojik
güvenlik ve kimlik degisimi arasındaki iliskiyi derinlemesine inceliyor. Ontolojik
güvenlik kisinin kendisi ve dıs dünya arasındaki iliskinin tanımlayıcı bir bölgedeki
hududu olarak tanımlanır. Bu bölge ne kadar genisse, kisi veya grup o kadar ontolojik
güvendedir. Bu, kolay bir deyisle, kisinin veya grubun kendilerini yeryüzünde
ifade edebilme kabiliyetine isaret eder. Yaygın ontolojik güvenlik teorilerin aksine,
kimlikteki ve rutindeki degisim tehdit degildir; dahası degisim sürecinde, ontolojik
güvenligin kendisi kimligi uygun görür.
Bu arastırma, Selamiye toplulugunun bölge düzeyinde, ulusal kimlikten (Öz Suriyeli)
ziyade daha olumlu bir yerel Selamiye (Öz Selamiyeli) kimligini tanımladıgını iddia
ediyor. Esensiyalistlerin, insanların iç savas süresince kendi gruplarının kimliklerine
asırı derecede baglanır görüsünün aksine, bu çalısma Öz Selamiyeli olmak Öz Suriyeli
olmaktan daha çok ontolojik güvenlik alan tesvik eder görüsünü savunuyor. Bireyler
de ontolojik güvenligi artırmak için, bazen kasti olarak kendi kimliklerindeki degisimi
uygun görürler. Kısacası, tanımlayıcı bölge kimlikle sınırlandırılamaz, fakat kisinin
kendisi ile dıs dünya arasındaki iliski diger birtakım boyutlarlarda sınırlandırabilir.
Bunlar, günlük aktiviteler, mesruiyet, güç iliskileri, kolektif anlam sistemleri ve
özkimliktir. Arastırmanın savundugu gibi kimlikteki herhangi bir degisim ontolojik
güvensizligi körüklemez.
|
This research probes into the relationship between identity change and ontological
security during the civil war in Syria, taking Salamiyah City as a case study. Ontological
security is defined as an expressive zone demarcating the relation between
the Self and the world; the wider this zone is, the more an individual or a group is
ontologically secure. It refers to the ability of an individual (or a group) to express
herself (itself) in the world, simply put. Contrary to the mainstream ontological
security theory, change in identity or in routine is not necessarily a threat; indeed,
ontological security is endorsed – exactly as identity – through change.
The research suggests that the collective of Salamiyah at the meso-level describes a
local identity (Salamiyah identity) more positively than it does the national identity
(Syrian identity) because the former fosters ontologically secure space more than
the latter, not because people hyper-identify themselves with their in-groups in civil
wars as the essentialists argue. Individuals also endorse – sometimes deliberately –
changes in their identities in order to increase their ontological security. That is, the
expressive zone is not confined to identity, but to other dimensions demarcating the
relation between the Self and the world. A change in identity does not necessarily
ignite ontological insecurity, the research argues. |