Tez No İndirme Tez Künye Durumu
147600
A study on the impact of authentic materials on EFL students` achievement, retention and opinions regarding two grammer units at high school level / Otantik materyallerin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen lise düzeyindeki öğrencilerin iki dilbilgisi konusundaki başarı, hatırlama ve görüşleri üzerindeki etkisi
Yazar:HACER DEMİRCAN
Danışman: PROF. DR. MERAL AKSU
Yer Bilgisi: Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:Başarı = Success ; Dil öğretimi = Language teaching ; Dilbilgisi = Grammar ; Hatırlama = Remembering ; Yabancı dil öğretimi = Foreign language teaching ; Öğrenci başarısı = Student achievement ; Öğretim = Teaching ; Öğretim araçları = Teaching aids ; İngilizce = English
Onaylandı
Yüksek Lisans
İngilizce
2004
181 s.
Bu çalışmanın amacı, otantik materyallerin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen 9. sınıf öğrencilerinin dilbilgisi gelişimi, hatırlamaları ve dilbilgisi öğretimi ile ilgili görüşleri üzerindeki etkisini, ders kitabı gibi klasik gramer öğretim materyaİleriyle karşılaştırmalı olarak araştırmaktır. Deney ve kontrol gruplarım, basan, hatırlama ve görüşleri açısından karşılaştırabilmek için öntest-sontest kontrol grup modeli lcullamlmıştir. Çalışmanın amacı doğrultusunda iki otantik materyale dayalı dilbilgisi ünitesi hazırlanmış ve deney grubuna uygulanmıştır. Üç araç; test, anket ve ünite dönüt formu, lodlanılmıştır. Çalışmaya TED Ankara Koleji Vakfı Özel vıLisesi'ndeki 17 öğretmen (15 ve iki) ve 54 öğrenci katılmıştır. Veri analizinde, öntest, sontest ve hatırlama testinden elde edilen sonuçlar betimsel ve çıkanmsal istatistik hesaplamalarla analiz edilmiştir. Deney ve kontrol grupları arasındaki farkı basan ve hatırlama açısından göstermek için bağımsız örneklemler f-testi kullanılmıştır. Ayrıca, öğrencilerin ve öğretmenlerin dilbilgisi öğretimiyle ilgili genel olarak ve uygulamaya dayalı görüşlerini almak için anket ve ünite dönüt formları analiz edilmiştir. Sonuçlar, otantik materyal ile dilbilgisi öğrenen öğrencilerin dilbilgisi konularının öğrenilmesinde ve konuların hatırlanmasında daha başarılı olduklarım göstermiştir. Anahtar Kelimeler: Otantik Materyal, Klasik Materyal, İngiliz Dili Eğitimi, Dilbilgisi Öğretimi vıı
The purpose of the study was to investigate the impact of authentic materials on the development of grammar knowledge, retention and opinions of ninth grade students as an English language learner, in comparison with traditional materials and textbooks or coursebooks. To compare experimental and control groups in terms of achievement, retention and perceptions about the implementation units, a pretest- posttest control group design was carried out. For the purpose of this study, two authentic material-based grammar units were designed and developed and implemented to experimental group students. Three instruments; tests, opinionnaires IVand unit feedback forms were used. Seventeen (15 and two) teachers and 54 students at TED Ankara College Foundation High School participated in the study. As for the data analysis, the quantifiable data in the pre, post and retention tests were analysed by using descriptive and inferential statistical analysis. To indicate the differences between the experimental and control groups in consideration with achievement and retention, independent samples t-test was conducted. Additionally, opinionnaires and unit feedback forms were analysed to obtain information about the students' and teachers' opinions about grammar teaching in general and according to the treatment. The results indicated that most of the students were more successful in developing and retaining grammar knowledge while using authentic materials in class. Key Words: Authentic Material, Traditional Material, English Language Education, Grammar Teaching