Tez No İndirme Tez Künye Durumu
590924
Toplumsal cinsiyet ve feminizm bağlamında "femvertising": Kadın imgesi üzerine bir araştırma / Femvertising in the context of gender and feminism: A research on female image
Yazar:LAMİA BAKİ
Danışman: PROF. DR. KIVANÇ NAZLIM TÜZEL URALTAŞ
Yer Bilgisi: Marmara Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Halkla İlişkiler Ana Bilim Dalı / Reklamcılık ve Tanıtım Bilim Dalı
Konu:Reklamcılık = Advertising ; Sosyoloji = Sociology
Dizin:Feminizm = Feminism ; Femvertising = Femvertising ; Kadın imajı = Women image ; Kadınlar = Women ; Metin madenciliği = Text mining ; Sosyal medya = Social media ; Toplumsal cinsiyet = Gender
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2019
143 s.
Toplumsal cinsiyet, kadın ve erkeklerin toplumdaki rollerini ve statüsünü belirlemektedir. Her kültür, kendi toplumsal cinsiyet rollerini ve kalıplarını üretmektedir ve bu rollerin sunumunda reklamların yadsınamaz bir yeri vardır. Reklamlar kalıplaşan toplumsal cinsiyet rollerinin yeniden üretilmesini ve devamlılığının sağlamıştır. Feminizm ise, ortaya çıktığı tarihten bu yana gündelik hayatta ve reklamlarda var olan toplumsal cinsiyet eşitsizliğine karşı çalışmalar gerçekleştirmiştir. Feminizm'in yanı sıra, mevcut toplumsal eğilimlerin değişimi, teknolojinin gelişimi ile ortaya çıkan sosyal medya gibi yeni iletişim kanalları ile bağlantılı olarak var olan toplumsal cinsiyet kalıplarını yok sayan, kadını güçlendiren reklamlar ortaya çıkmıştır. Kadınların toplumsal cinsiyet kalıplarına karşı güçlenmesini sağlayarak, toplumsal cinsiyet kalıplarına meydan okumaya çalışan Femvertising kavramının hayatımıza girmesiyle birlikte reklamlarda kadın temsili tümü ile değişmeye başlamıştır. Bu çalışmada, tüketicilerin/kullanıcıların gerçek duygu ve düşüncelerini kendi rızaları doğrultusunda ifade ettikleri sosyal medyada, kullanıcıların Femvertising reklamlarına karşı nasıl bir yaklaşım sergilediği sentiment(duygu) analizi yöntemi ile incelenmiştir. Kullanıcıların cinsiyetine göre Femvertising reklamlarına yaklaşımı ayrıca ele alınarak değerlendirme yapılmıştır.
Gender determines the roles and status of women and men in society. Each culture produces its own gender roles and patterns, and in the presentation of these roles, ads have an undeniable place. The ads provided the reproduction and continuity of gender roles in stereotypes. Feminism has conducted studies against gender inequality in everyday life and in advertising since its emergence. Feminism, as well as the change of current social trends, the development of technology, emerging social media, such as in connection with the new channels of communication, which ignores the gender patterns, the woman who strengthen the ads revealed Emerged. With the introduction of the concept of Femvertising, which tries to challenge gender patterns, by allowing women to strengthen their gender patterns, the advertising has begun to change with all women's representations. In this study, the social media where consumers/users express their true feelings and thoughts in line with their own consent, with the sentiment (emotion) analysis method of how users approach the Femvertising advers examined. According to the gender of the users, the approach to Femvertising ads has also been discussed.