Tez No İndirme Tez Künye Durumu
135352 Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.
Birinci basamak sağlık hizmetlerinde hasta memnuniyetinin değerlendirilmesine yönelik bir pilot araştırma / A Pilot study about evaluation of patient satisfaction in first step health services
Yazar:MUSTAFA MURAT ÖZTÜRK
Danışman: DOÇ. DR. SEMA KURTULUŞ
Yer Bilgisi: İstanbul Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Hastane ve Sağlık Kur. Yön. Bilim Dalı
Konu:İşletme = Business Administration
Dizin:Hasta memnuniyeti = Patient satisfaction ; Kalite = Quality ; Sağlık hizmetleri = Health services ; Sağlık kuruluşları = Health institutions ; Toplam kalite yönetimi = Total quality management ; Toplum sağlık merkezleri = Community health centers
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2002
119 s.
öz Son yıllarda her sektörde olduğu gibi sağlık sektörü de bir değişim içindedir. Bu değişim yalnız teknolojik bakımdan olmayıp; sağlık kurumlarının bir işletme gibi görülerek yönetilmesini de gündeme getirmiştir. Müşteriler hizmet almak istedikleri sağlık kurumunu belirli kısıtlamalara rağmen seçebilmektedirler. Bu seçimde müşteriyi etkileyen bir çok faktör bulunmaktadır. Bu çalışma istanbul Büyükçekmece ilçesine bağlı iki sağlık kurumunda hasta memnuniyetini ve etkileyen faktörleri belirlemeyi amaçlamaktadır. Yakuplu ve Kavaklı 1 Nolu Sağlık Ocaklarında yüz yüze anket yöntemi ile toplanan verilerin analizinde; sıklık dağılımı, ki-kare testi, varyans analizi, Pearson'ın korelasyon analizi ve Cronbach'ın güvenilirlik testleri kullamlmıştır. Araştırma sonucuna göre; pazarlama, toplam kalite yönetimi ve halkla ilişkiler faaHyetierinin hasla memnuniyeti üzerinde olumlu bir etki yaptığı belMenrmştir. ABSTRACT In the recent years, like other sectors, health sector has been in a strong transition. This transition includes not only the technical elements, but also a deep change in the managerial view which sees health sector as a business ultimately. Clients still have an opportunity to choose the facility despite some limitations. In this choice, there are many factors affecting the client This study has an aim to determine the patient satisfaction and related factors among the admittances to two health centers of Büyükçekmece District of İstanbul Province: Yakuplu and Kavaklı Health Centers. Data were collected with interviews by face-to-face questionnaires and frequencies, chi-square test, analysis of variance; Pearson's correlation coefficient and Crohnbach's alpha coefficient were used as statistical methods. As a general conclusion, marketing, total quality management and public relations activities have a positive impact on patient satisfaction from services. Ul
öz Son yıllarda her sektörde olduğu gibi sağlık sektörü de bir değişim içindedir. Bu değişim yalnız teknolojik bakımdan olmayıp; sağlık kurumlarının bir işletme gibi görülerek yönetilmesini de gündeme getirmiştir. Müşteriler hizmet almak istedikleri sağlık kurumunu belirli kısıtlamalara rağmen seçebilmektedirler. Bu seçimde müşteriyi etkileyen bir çok faktör bulunmaktadır. Bu çalışma istanbul Büyükçekmece ilçesine bağlı iki sağlık kurumunda hasta memnuniyetini ve etkileyen faktörleri belirlemeyi amaçlamaktadır. Yakuplu ve Kavaklı 1 Nolu Sağlık Ocaklarında yüz yüze anket yöntemi ile toplanan verilerin analizinde; sıklık dağılımı, ki-kare testi, varyans analizi, Pearson'ın korelasyon analizi ve Cronbach'ın güvenilirlik testleri kullamlmıştır. Araştırma sonucuna göre; pazarlama, toplam kalite yönetimi ve halkla ilişkiler faaHyetierinin hasla memnuniyeti üzerinde olumlu bir etki yaptığı belMenrmştir. ABSTRACT In the recent years, like other sectors, health sector has been in a strong transition. This transition includes not only the technical elements, but also a deep change in the managerial view which sees health sector as a business ultimately. Clients still have an opportunity to choose the facility despite some limitations. In this choice, there are many factors affecting the client This study has an aim to determine the patient satisfaction and related factors among the admittances to two health centers of Büyükçekmece District of İstanbul Province: Yakuplu and Kavaklı Health Centers. Data were collected with interviews by face-to-face questionnaires and frequencies, chi-square test, analysis of variance; Pearson's correlation coefficient and Crohnbach's alpha coefficient were used as statistical methods. As a general conclusion, marketing, total quality management and public relations activities have a positive impact on patient satisfaction from services. Ul