Tez No İndirme Tez Künye Durumu
304216
A study on reflective reciprocal peer coaching: An application in pre-service English language teaching context / Yansıtmalı karşılıklı akran eğitimi çalışması: İngilizce öğretmenliği programı hizmet öncesi öğretmen eğitiminde bir uygulama
Yazar:SAFİYE İPEK KURU GÖNEN
Danışman: PROF. DR. İLKNUR KEÇİK
Yer Bilgisi: Anadolu Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:Aday öğretmenler = Candidate teachers ; Akran eğitimi = Peer education ; Yansıtıcı öğretmenlik programı = Reflective teacher training program ; Öğretmen yetiştirme = Teacher training ; Öğretmenlik uygulama dersi = Practice of teaching lessons ; İngilizce = English
Onaylandı
Doktora
İngilizce
2012
319 s.
Bu çalışmanın amacı, İngilizce Öğretmenliği hizmet öncesi öğretmen eğitiminde yansıtmalı karşılıklı akran eğitimi (YKAE) uygulamasını gerçekleştirerek bu uygulamanın öğretmen adaylarının yansıtma seviyelerine etkisini ve onların uygulama ile ilgili algılarını ortaya çıkarmaktır. Bu amaçlar doğrultusunda, Anadolu Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği programına kayıtlı 12 öğretmen adayı çalışmaya katılmıştır. YKAE uygulamasının sistematik ve etkili bir şekilde uygulanabilmesi için uygulama öncesi bir eğitim süreci düzenlenmiş ve bu amaçla gözlem formları, eğitim döngü kontrol listeleri ve müdahale toplantıları kontrol listeleri gibi farklı araçlar geliştirilip kullanılmıştır. Katılımcılara YKAE konusunda 12 haftalık bir eğitim verilmiş ve sekiz hafta boyunca YKAE uygulamalarına katılmaları sağlanmıştır.Çalışmada hem nicel hem de nitel araştırma araçları kullanılmıştır. Nicel veri toplama aracı olarak, katılımcıların yansıtma seviyelerinde bir farklılık oluşup oluşmadığını görmek amacıyla eğitim öncesi ve sonrası ve YKAE uygulaması öncesi ve sonrası üç kez Yansıtmalı Düşünme Özniteliği Çizelgesi uygulanmıştır. Nitel veri toplama araçları olarak ise, öğretmen adayları eğitim sürecinin bitiminde bir kez ve YKAE uygulaması boyunca haftalık olarak öğretim performansları üzerine ve akran eğitim döngüleri üzerine yansıtma günlükleri tutmuşlardır. Ayrıca, öğretim sonrası tartışma toplantılarından alınan örnekler nitel destek amacıyla analiz edilmiş ve bütün katılımcılar ile çalışma sonunda görüşmeler yapılmıştır.Çalışma sonuçları bütün öğretmen adaylarının YKAE deneyiminden en üst düzeyde fayda sağladıklarını göstermektedir. Katılımcıların yansıtma seviyeleri aldıkları eğitim sonrası artmış ve YKAE uygulamasına katıldıktan sonra da artmaya devam etmiştir. Bunun yanı sıra, öğretmen adayları YKAE eğitimini ve YKAE uygulamasını olumlu karşılamışlar ve yararlı bulmuşlardır. Bu deneyimin, sadece öğretim becerilerine değil aynı zamanda sosyal ve duyuşsal yönlerinin gelişmesine de katkı sağladığını belirtmişlerdir. Çalışmaya katılan öğretmen adayları akran eğitimi ile kendi gelecek kariyerleri arasında bir ilişki kurmuşlardır. Çalışmanın sonuçları, öğretmen adaylarının gelecekteki gelişimleri için akran eğitimi ve uygulama konusunda istekli olduklarını ortaya çıkarmıştır.
The aim of this study is to implement reflective reciprocal peer coaching (RRPC) practice into an ELT pre-service teacher education context, and to find out how this practice affects pre-service teachers? reflectivity levels as well as to explore their perceptions about it. For the purposes of the study, a total of 12 pre-service teachers enrolled in an ELT teacher education program at Anadolu University, Turkey participated in the study. For a systematic and effective implementation of the RRPC practice a training component is organized and different tools such as the observation forms, coaching cycle checklists and intervention session checklists are developed and used. The participants received training on various aspects of reflective reciprocal peer coaching (RRPC) for twelve weeks and they were involved in RRPC practice for eight weeks.Both quantitative and qualitative research instruments were used. As for the quantitative part, The Profile of Reflective Thinking Attributes was administered to the participants for three times in order to identify whether there were differences in the reflectivity levels of the participants before and after they received training, and before and after they were engaged in RRPC practice. As for the qualitative part, the pre-service teachers in the study wrote reflective diaries upon the completion of the training process, and throughout the RRPC practice both on their weekly teaching performances and on the weekly peer coaching cycles. The sample post-conference sessions of the participants were also analyzed for qualitative support and all participants were interviewed at the end of the study.The results of the study put forward that all pre-service teachers benefited highly from the RRPC experience. The reflectivity levels of the participants advanced after the received training and it continued to progress after they were involved in RRPC practice. Furthermore, pre-service teachers had positive perceptions about receiving training and experiencing RRPC practice. It was revealed that this experience helped them not only improve their teaching but also their social and affective sides. The pre-service teachers in the study made connections between the ideas of peer coaching and their future careers, and the results yielded enthusiasm about applying ideas of peer coaching for future development.