Tez No İndirme Tez Künye Durumu
558162
Alışveriş merkezlerinin tüketicilere yönelik uygulamalarının, kadın ve erkek tüketicilerin satın alma davranışı üzerindeki etkisi: Afyonkarahisar örneği / The effects of shopping malls' consumer practices, on the male and female consumers' procurement behavior: Afyonkarahisar sample
Yazar:GİZEM KUTLU
Danışman: PROF. DR. YUSUF KARACA
Yer Bilgisi: Afyon Kocatepe Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı
Konu:İşletme = Business Administration
Dizin:Afyonkarahisar = Afyonkarahisar ; Alışveriş davranışları = Shopping behavior ; Alışveriş merkezleri = Shopping centers ; Satın alma = Purchasing ; Satın alma davranışı = Purchasing behavior ; Tüketici davranışı = Consumer behavior
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2019
194 s.
Zamanla, alışveriş merkezleri sadece ihtiyaçların karşılandığı alışveriş yapılan mekânlar olmaktan çıkmış, sosyal etkileşimlerin yanında eğlenceli vakitlerin geçirildiği mekânlar haline de gelmiştir. bu çalışmada alışveriş merkezlerinde tüketici satın alma davranışlarını etkileyen unsurları tespit etmek ve bu unsurların tüketici satın alma alışkanlıkları ve alışveriş nedenleriyle arasındaki ilişkiyi ortaya koymak amaçlanmıştır. ayrıca tüketici demografik özelliklerinden cinsiyetin üzerindeki etkisi de araştırılmıştır. araştırmada elde edilen veriler anket yöntemi ile toplanmıştır. niceliksel verilerin karşılaştırılmasında iki grup arasındaki fark T-Testi ile analiz edilmiş, ikiden fazla grup durumda parametrelerin gruplar arası karşılaştırılmasında Tek Yönlü (One Way) Anova testi uygulanmıştır. Ayrıca Pearson Ki Kare testi, Korelasyon ve Regresyon analizleri kullanılarak veriler analiz edilip yorumlanmıştır.
Over time, shopping malls have ceased to be shopping places where only the needs are met, and became the places where entertaining times were spent in addition to social interactions. In this study, it is aimed to identify the factors that affect the consumer purchasing behavior in shopping malls and to reveal the relationship between these factors and the consumer shopping habits and purchasing reasons. In addition, the effect of the gender that is a consumer demographic characteristic was investigated. the data obtained in the research were collected by questionnaire method. ın the comparison of quantitative data, the difference between the two groups was analyzed by the T-Test, for the groups more than two, the One-Way Anova test was used to compare the parameters between the groups. Furthermore, the data were analyzed and interpreted using Pearson's chi-square test, Correlation and Regression analyzes