Tez No İndirme Tez Künye Durumu
794324
Tüketicilerin online alışveriş sitelerinin yeşil davranışlarına ilişkin algı düzeylerinin belirlenmesi / Determining the perception levels of consumers regarding the green behavior of online shopping sites
Yazar:HATİCE TÜRKOĞLU
Danışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ KÜBRA MÜGE ÇAKARÖZ
Yer Bilgisi: Hitit Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı
Konu:İşletme = Business Administration
Dizin:
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2023
155 s.
Milyonlarca yıldır üzerinde yaşadığımız Dünya, insanların doğal kaynakları sonsuz ortak tüketim unsuru olarak algılamaları sonucunda hızla kirlenmekte ve yok olmaktadır. İnsanların sınırsız tüketim yarışı yakın gelecekte ekolojik bir buhrana neden olacaktır. Hızla artan insan nüfusu kaynakların hızla tükenmesine ve çevresel sorunların artmasına yol açmaktadır. Yaşanan iklim değişiklikleri ve çevresel kirlilikler yıkıcı hale gelerek dünya üzerindeki her canlıyı olumsuz etkilemektedir. Günümüzde tüketiciler yeşil seçimler yapma konusunda yeterli motivasyon ve bilgiye sahip oldukları için dünya nüfusunun genelinde yeşil farkındalık düzeyi artmaktadır. Yeşil farkındalık, tüketicilerin çevreye karşı ne kadar ilgili oldukları ve çevreye verilen zararı ne kadar etkin bir şekilde engellemeye çalıştıklarına ilişkin tutum ve davranışları kapsamaktadır. Online alışverişin son yıllarda hızla yayılması ve yadsınamayacak bir popülerlik kazanması tüketicilerin perspektifinde online alışveriş sitelerinin yeşile ve çevre sorunlarına ilişkin farkındalıklarını ortaya koyması önem kazanmıştır. Online alışveriş sitelerinin giderek artan faaliyetleri yeşil tüketici için endişe verici hale gelmektedir. Bu nedenle yeşil tüketiciler online alışveriş sitelerinden yapılan alışverişlerin daha sürdürülebilir olması için aktif çalışmalar beklemektedirler. Bu çalışmaların online alışverişlerin çevreye karşı zararlarını en aza indirgeyeceği düşünülmektedir. Bu çalışma, tüketicilerin online alışveriş sitelerinin yeşil davranışlarına ilişkin algı düzeylerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın evrenini Türkiye'de yaşayan 18 yaş ve üzeri online alışveriş sitelerinden alışveriş yapan tüketiciler oluşturmaktadır. Çalışma verileri kolayda örnekleme yöntemi ile elde edilmiştir. Online anketler 530 kişiye uygulanmış, hatalı anketler çalışma dışı bırakılmış ve 500 katılımcının cevapları çalışmaya dâhil edilmiştir. Araştırma verileri SPSS 22.0 programı ile analiz edilmiştir. Elde edilen bu veriler Bağımsız Örneklem T Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Anahtar Kavramlar: Yeşil Pazarlama, Yeşil Tüketici, Elektronik Ticaret, Online Alışveriş, Online Alışveriş Siteleri
The world, on which we have lived for millions of years, is rapidly becoming polluted and disappearing as a result of people's perception of natural resources as an endless common consumption element. The unlimited consumption race of people will cause an ecological crisis in the near future. The rapidly increasing human population also leads to rapid depletion of resources and an increase in environmental problems. Rapidly increasing human population leads to rapid depletion of resources and increase in environmental problems. Experienced climate changes and environmental pollution have become destructive and adversely affect every living thing on earth. Today, the level of green awareness is increasing throughout the world population, as consumers have sufficient motivation and knowledge to make green choices. Green awareness covers the attitudes and behaviors of consumers about how concerned they are about the environment and how effectively they try to prevent the damage to the environment. The rapid spread and undeniable popularity of online shopping in recent years has gained importance from the perspective of consumers, for online shopping sites to reveal their awareness of green and environmental problems. The increasing activities of online shopping sites are becoming a concern for the green consumer. For this reason, green consumers expect active efforts to make their shopping from online shopping sites more sustainable. It is thought that these studies will minimize the environmental damage of online shopping. This study aims to determine the perception levels of consumers regarding the green behavior of online shopping sites. The population of the research consists of consumers who are 18 years of age or older living in Turkey and who shop from online shopping sites. The study data were obtained by convenience sampling method. Online questionnaires were applied to 530 people, erroneous questionnaires were excluded from the study and the answers of 500 participants were included in the study. Research data were analyzed with SPSS 22.0 program. These obtained data were analyzed by Independent Sample T Test and One-Way Analysis of Variance. Key Terms: Green Marketing, Green Consumer, Electronic Trade, Online Shopping, Online Shopping Sites