Tez No İndirme Tez Künye Durumu
433845
Eğitim felsefesinin mahiyeti, fonksiyonu ve geleceğine ilişkin bir inceleme / Nature of philosophy of education, functions and a study of the future
Yazar:İBRAHİM KURT
Danışman: YRD. DOÇ. DR. SELAMİ SÖNMEZ
Yer Bilgisi: Atatürk Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı / Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training ; Felsefe = Philosophy
Dizin:Eğitim = Education ; Eğitim felsefesi = Education philosophy ; Felsefe = Philosophy
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2016
173 s.
Bu tez çalışması, eğitim ve felsefenin etkileşimini göstermeyi, bu anlamda eğitim, felsefe ve eğitim felsefesi alanlarına ait kavramları, felsefeleri, eğitime ilişkin yaklaşımları tanıtarak eğitim felsefesinin geleceğine ilişkin bazı tahminlerde bulunmayı amaçlamaktadır. Bu amaca göre tez kapsamında; ilk bölümde problem durumu ve araştırma yöntemlerini belirterek daha sonraki bölümlerde de felsefe, eğitim, eğitim felsefeleri genel başlık olarak konu edilmiştir. Son bölümde ise eğitim felsefesinin geleceği insan temelli olarak incelenmek istenilmiştir. Tez çalışması literatüre dayalı olarak kaynakların taranması suretiyle gerçekleştirilmek istenilmiştir. Bunun sonucunda eğitim felsefesinde çeşitli felsefelerden kaynaklı klasik, analitik ve eleştirel yaklaşımlar, felsefeler olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Günümüzde ise her türlü bireysel, toplumsal, kurumsal eylem ve oluşumlarda insanın yeterince düşünülmediği, bu amaçla da eğitimin-eğitim felsefesinin var olan eğitim sistemlerinin amaçlarını açıklama yerine insan ve etik temelli, küresel çapta düşünebilen bireylerin özgürlüklerini sağlama ve geliştirme amacına dönük düşünceler ve sistemler üretebilme gayretinde olması gerektiği düşünülmektedir. Anahtar Sözcükler: Eğitim, Felsefe, Eğitim Felsefesi, Eğitim Felsefesinin Geleceği
This thesis, training and showing the interaction of philosophy, in this sense, education, concepts about the philosophy and educational philosophies, the philosophies, the philosophy of education by introducing the approach to training aims to present some predictions about the future. According to the thesis of this objective; philosophy in the later part of the first chapter, specifying the problem situation and research methods, education, philosophy of education in general has been the subject header. The future of the last chapter in the philosophy of education is required to investigate human permanently. Thesis is required to be performed by scanning the source based on the literature. As a result, the educational philosophy originating from a variety of classical philosophy, analytical and critical approach, it has been concluded that philosophy. Today, all kinds of individual, social, human institutional action and formation enough not considered for this purpose rather than explain the purpose of the existing education system of education-training philosophy, human and ethical based, providing the freedom of individuals who can think globally and develop purpose-oriented thinking and in an effort to produce systems it is thought to be. Key Words: Education, Philosophy, Philosophy of Education, The Future of Educational Philosophy