Tez No İndirme Tez Künye Durumu
512375
Geç Roma ve Erken Ortaçağ'da Ravenna kentindeki Hıristiyan mimarisi ve resim sanatı / Christian architecture in Ravenna city in the late Roman Period and the early medieval
Yazar:ECEM ALTINKILIÇ
Danışman: PROF. DR. GÜLGÜN KÖROĞLU
Yer Bilgisi: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Türk İslam Sanatları Tarihi Ana Bilim Dalı / Sanat Tarihi Bilim Dalı
Konu:Sanat Tarihi = Art History
Dizin:Dini mimari = Religious architecture ; Dini yapılar = Religious buildings ; Geç Roma = Late Rome ; Hristiyan mimarisi = Christian architecture ; Hristiyan sanatı = Christian art ; Kiliseler = Churchs ; Mimari = Architectural ; Mozaikler = Mosaics ; Resim sanatı = Painting art ; İtalya-Ravenna = Italy-Ravenna
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2018
177 s.
Kuzeydoğu İtalya'nın Emilia-Romagna bölgesinde bulunan Ravenna, tarihi boyunca Batı Roma İmparatorluğu ve Ostrogot Krallığı'na başkentlik ve Bizans İmparatorluğu'na eyalet başkentliği yapmış, dünyaca ünlü eşsiz Bizans mozaiklerine ve UNESCO Dünya Mirasları listesindeki 8 adet yapıya ev sahipliği yapan bir kenttir. Ravenna adeta, Roma İmparatorluğu'nun İtalya'da tekrar varlığını sürdürmesinin bir nişanesidir. Kentteki dini yapılar genellikle üç nefli Bizans bazilikaları tipinde, dış görünümü oldukça sade, iç mekanı ise çok gösterişli, manevi dünyanın zenginliğine değinen bir anlayışla inşa edilmiştir. İç mekanlar yoğun bir şekilde göz alıcı mozaik kompozisyonlarıyla süslenmiştir. Eski ve Yeni Ahit konularının yanı sıra imparatorluk yönetiminde bulunan isimlere yer verilen cam tesseraların kullanıldığı mozaik sahnelerinde, altın sarısı, yeşil ve çivit mavisi renkler ağırlıklı olarak görülmektedir. Ostrogot Krallığı hakimiyeti altındaki Ravenna'ya özellikle Theodoric döneminde kazandırılan yapılar, geleneksel mirası korumakla beraber kentin mimari dokusuna yeni bir renk kazandırmıştır. Kuzey kökenli Ostrogotlar'ın Ravenna'ya geliş süreci, Theodoric ve ailesinin Bizans ile olan bağlantısı ve kenti sahiplenme süreci çalışmanın bir parçası olmaktadır. Şüphesiz ki Theodoric, Ravenna tarihinde iz bırakmış ve halen kentin gündelik yaşamına gölgesi yansıyan en önemli isimlerden biridir. Theodoric, Constantinopolis'te yetişmesi sebebiyle taşıdığı Bizans kültürünün yanı sıra, Ostrogot geleneğine sahip çıkmaya çalışmış, bu tavrı hem mimariye hem de yönetime yansıtmıştır. Başkent Constantinopolis ile olan güçlü bağlar mimari dokuya da yansımıştır. Özellikle malzeme ve işçilik açısından görülen benzerliklerin en önemli sebebi ise Constantinopolis'ten Ravenna'ya gitmiş olan zanaatkarlardır. Ravenna'daki Geç Roma ve Erken Ortaçağ'a ait yapıların, Romanesk mimari örneklerinin öncüsü olduğu düşünülmektedir. Anahtar Kelimeler: Ravenna, Iustinianus, Theodoric, Ostrogot, Theodora, Mozaik, San Vitale
Ravenna, located in the Emilia-Romagna region of Northeastern Italy, is a city that has been the capital of the West Roman Empire and the Ostrogoth Kingdom and the state capital of the Byzantine Empire, and is also home to eight world-famous unique Byzantine mosaics and UNESCO World Heritage listed buildings. Ravenna is, in fact, an object of the Roman Empire's continued presence in Italy. Religious structures in the city are generally constructed with three nave Byzantine basilica types, with a very plain outward appearance and an interior with a very luxurious mentality referring to the richness of the spiritual world. The interiors are heavily adorned with striking mosaic compositions. In addition to the topics of the Old and New Testament, the mosaic stained glass tesserae, which are given to the names located in the imperial administration, are dominated by golden yellow, green and indigo blue colors. The buildings constructed in Ravenna under the rule of the Ostrogoth Kingdom, especially during the period of Theodoric, along with preserving the traditional heritage, brought a new color to the architectural texture of the city. The arrival process of the Ostrogoths of northern origin to Ravenna, the connection of Theodoric and his family to Byzantium, and the city's ownership process, are part of the study. Without a doubt, Theodoric left a mark on the history of Ravenna and is still one of the most important names reflecting a shadow on the everyday life of the city. In addition to the Byzantine culture he possessed because of his upbringing in Constantinopolis, Theodoric attempted to adopt the Ostrogoth tradition as well, which he reflected both in architecture and administration. The strong ties with the capital, Constantinopolis, are also reflected in the architectural texture. The most important reason for the similarities in material and workmanship are the craftsmen who went to Ravenna from Constantinopolis. The structures of Late Roman and Early Middle Ages in Ravenna are thought to be the forerunners of Romanesque architectural examples. Key words: Ravenna, Iustinianus, Theodoric, Ostrogot, Theodora, Mosaic, San Vitale