Tez No İndirme Tez Künye Durumu
350308
Mobil sistemlerde gerçek zamanlı trafik bilgisi kullanarak alternatif araç güzergahlarının belirlenmesi ve uygulanması / Determining alternative vehicle routes in mobile systems by using real time traffic information and its application
Yazar:ŞAHİN BAYZAN
Danışman: DOÇ. DR. MEHMET MELİH İNAL
Yer Bilgisi: Kocaeli Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Elektronik-Bilgisayar Eğitimi Ana Bilim Dalı
Konu:Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol = Computer Engineering and Computer Science and Control ; Bilim ve Teknoloji = Science and Technology ; Elektrik ve Elektronik Mühendisliği = Electrical and Electronics Engineering
Dizin:Dinamik optimizasyon = Dynamic optimization ; Radyo navigasyonu = Radio navigation
Onaylandı
Doktora
Türkçe
2013
104 s.
Bu doktora tez çalışmasının amacı mobil sistemlerde gerçek zamanlı trafik bilgisi kullanarak alternatif araç güzergahlarının hesaplanması için yeni bir yaklaşım geliştirmek ve bu yaklaşımı coğrafi bir alanda uygulamaktır. Hemen her alanda teknolojik gelişmelerin çok hızlı yaşandığı, her geçen gün insanların hayatını kolaylaştıracak yeni buluşların, çözümlerin ve yaklaşımların olduğu bir yüzyıl yaşanmaktadır. İnsanoğlu karşılaştığı her problemin çözümü için her zaman pratik yöntemler arayışında olmuştur. Tüm bu buluşlar, çözümler ve yaklaşımlar farklı yönleriyle insanların karşılaştığı problemlere pratik çözümler sunmakta, ihtiyaçlarını gidererek hayatlarını kolaylaştırmakta, hızla akıp giden zamanı daha verimli kullanmalarını sağlamaktadır. Normalde çok uzun zaman alan işler, teknolojik gelişmelerin geldiği noktada getirdiği pratik çözümlerle çok kısa sürede bitirilebilmektedir. Günümüz dünyasında özellikle büyük şehirlerde insanların en çok şikâyetçi olduğu problemlerin başında trafik yoğunluğu gelmektedir. Bu durum, özellikle aracı olan ve bu trafiğe karışan her sürücü için çözülmesi gereken en önemli problemdir. Hiçbir sürücü, trafik yoğunluğu ve karmaşıklığının yaşandığı bir yolda zamanının boş yere geçmesini istemez. Bu açıdan, sürücüleri trafik yoğunluk ve karmaşasından kurtaracak alternatif çözümlerin geliştirilmesi çok büyük önem taşımaktadır. Bu tez çalışmasında, mobil sistemlerde gerçek zamanlı trafik bilgisi kullanarak alternatif araç güzergahlarının belirlenmesi amacıyla uygulama yazılımı geliştirilmiş ve coğrafi alan testleri yapılmıştır. Uygulama yazılımı C# platformunda geliştirilmiş olup, alternatif güzergah tespiti için Dijkstra algoritması kullanılmıştır. Klasik mobil navigasyon sistemlerinden farklı olarak, iki nokta arasındaki en uygun güzergahın sadece uzaklık bilgisi dikkate alınarak değil, çevrimiçi olarak sağlanan gerçek zamanlı trafik yoğunluğu bilgisinin de kullanılmasıyla belirlendiği uygulamalı bir çözüm sunulmaktadır. Bu sayede, tez çalışması kapsamında oluşturulması öngörülen Trafik İzleme ve Yönetim Merkezi (TİYM) tarafından sürücülere gerçek zamanlı olarak gönderilen trafik bilgileri ile önceden belirlenmiş olan güzergahın, oluşan yeni yol koşullarına bağlı olarak yeniden belirlenmesi sağlanmaktadır.
The purpose of this Ph.D. thesis is to develop a new approach using real-time traffic information in mobile system for determining alternative vehicle route and to apply this approach in a geographical area. In the industrialized world, basic navigation devices and services are becoming increasingly wide-spread. `Real-time Traffic Information? provided for drivers and passengers in traffic will enable both drivers and passengers to learn approximately how long it will take for them to reach their destinations. Therefore, the drivers can assess to real time information on when they should depart and which roads they should use, and they can identify the most suitable route for them with the help of this information. Furthermore, instant road information they will receive in certain intervals will enable the driver to make changes in the identified route. In this thesis study, an application software has been developed for mobile systems by using real-time traffic information in order to determine alternative vehicle routes. Its usage in a geographical area has also been tested. The application software has been developed in C# platform and Dijkstra's algorithm has been used to determine the alternative routes. Unlike traditional mobile navigation systems, the most suitable route between the two points is calculated by using not only distance information but also online real-time traffic density information. In this work, the Traffic Monitoring and Management Centre (TMMC) is envisaged. The real-time traffic information has been sent to drivers at given time intervals by the TMMC. In this way, depending on the road conditions, the new alternative route is estimated and suggested to the drivers.